2007 Chevrolet Suburban 1500 LTZ 5.3L V8 4WD. 8p. 22. LPG

21.999, EUR

2007 Chevrolet Suburban 1500 LTZ.

-Smallblock 5.3L Vortec V8. 350pk. Getuned met DOD/AFM delete.
-Prins 90L LPG onderbouw & 120L benzine.
-Selecteerbaar 4WD – dus 2WD, AUTO, 4WD High, 4WD Lo.
-Automaat met column shift, en trekmodus (4L60E)
-176.000 km
-APK tot 31.01.2025

Geschikt als Young-timer en voor ombouw tot bedrijfswagen.

LTZ-uitvoering (topmodel) en is zeer goed uitgerust, met o.a:

- Zwarte leren stoelen met 8 zitplaatsen! (op kenteken)
- Automatische koplampen en dimmende spiegels,
- Elektrische ramen
- Elektrisch inklapbare verwarmde spiegels
- Elektrische achterklep
- Elektrische zonnedak
- Klimaatregeling voor en achter (de achterstoelen heeft een compleet apart systeem met eigen condensor en alles)
- Elektrisch verwarmde voorstoelen met geheugen functie
- Elektrische achterstoelen
- ISOFIX
- BOSE speaker systeem met subwoofer
- Geüpgradede/nieuwe Pioneer android auto/apple car play touchscreen stereo
- HD achteruitrijcamera
- Achteruitrij Sensoren
- Boordcomputer
- Elektrische treeplanken die uitklappen als je de deur opent
- TPMS systeem
- 3x sleutels en afstandsbedieningen. Remote motor start functie.

Upgrades /extras

- Tru-Cool 40K - Extra transmissie koeler met thermostaat.
- LED-achterlichten, met rode richtingaanwijzers – zoals het hoort!
- 22” velgen van een nieuwe Tahoe RST, met goede Bridgestone banden en veel profiel… op zichzelf al €2000 waard
- SLP zij-exit achterdemper. Ziet er echt mooi uit en je krijgt een beetje extra geluid, maar niets geks.
- Custom ‘Black Bear’ motor-ECU en versnellingsbak-ECU-tuning met handheld computer. Dit geeft een beetje extra vermogen, maar veel meer koppel. De tuning van de motor levert nu ongeveer 350pk – Met DOD/AFM delete!
- UPR olie catch can

Deze auto was oorspronkelijk een exportmodel dat bestemd was voor Guam! Hij werd echter nieuw gekocht door een bedrijf genaamd Bauer Milllet in Manchester, GB. BM was destijds de grootste officiële GM/Chevrolet-dealer in GB. De auto leefde dus van 2007-2022 in Engeland en had in die tijd 3 eigenaren. De laatste eigenaar gebruikte de auto niet veel en ruilde hem in bij een Amerikaanse gespecialiseerde autodealer. Ik kocht de auto in oktober 2022 van hem en het importproces naar NL was in april 2023 afgerond.

Ik heb veel onderdelen (preventief) vervangen om de auto weer helemaal betrouwbaar te maken, waaronder:

- Alle vloeistoffen van de auto, versnellingsbak service, differentieel vloeistof, tussenbak vloeistof etc.
- LPG service
- Alle v-snaren / riemen van de auto, de bougies, de bougie kabels, de filters
- Ik heb de olie elke 5.000 km vervangen (goedkoop en heel makkelijk te doen)
- Airco compressor
- Airco leidingen naar de achterkant van de auto
- Versnellingsbak koelleidingen
- Radiator
- LPG condensor
- Alle voorste onderste en bovenste draagarmen en kogelgewrichten en verbindingen
- Achterste draagarmen en kogelgewrichten
- Voorste wiellagers
- Voorste remschijven en -blokken
- Achterste remklauwen, schijven, blokken en leidingen
- Nieuwe remvloeistof
- Brandstof Verdamper systeem
- Uitlaatspruitstukken en bouten
- Stuurwiel (nieuw, ziet er veel mooier uit)
- Nieuwe motor voor de treeplanken
- Airbag klokveer
- De auto heeft de beroemde Takata airbag terugroepactie gehad, dus het is veilig!)
- Meer, en ik heb alle bonnetjes!

De auto rijdt fantastisch. Geen schokken of stoten, heeft (veel) vermogen, de versnellingsbak is soepel, de LPG functioneert correct, het 4WD-systeem werkt ook geweldig.

De motor heft fantastische oliedruk. 60psi bij kou start en rijden, 40-45psi bij warm idle. Geen waarschuwingslampjes op de clocks, alles functioneerde. Een zeldzaamheid!

Het interieur van deze auto is in fantastische staat. De stoelen zien er allemaal goed uit, er is niets kapot. De zwart/zwarte kleurencombinatie is perfect.

De auto heeft een afneembare trekhaak en kan (op kenteken) tot 2200 kg trekken. Dit kan eenvoudig worden verhoogd tot 3000 kg door een document in te dienen, of tot 3500 kg door de auto naar de RDW te brengen voor een extra keuring. Hij heeft een Europese 7-polige stekker en een trekstand op de versnellingsbak.

Met de extra koelers en de bak-tuning, dit is een geweldig trekauto.

Dus, wat is er mis met de auto (ze is niet nieuw!)

- De lak ziet er van een afstandje goed uit, maar van dichtbij zie je de problemen. Geen deuken! Maar wel veel krassen en defecten.

- De auto heeft normaal gesproken een achtervering die omhoog pompt als je gewicht in de kofferbak legt. Dat werkt niet. Dit is een veelvoorkomend probleem. De vorige eigenaar heeft een nieuwe pomp geïnstalleerd maar het probleem moet ergens anders zitten. De auto rijdt nog steeds fantastisch en ik heb zelfs een caravan van 2200 kg op deze manier getrokken. Als ik de auto nog een paar jaar zou houden, zou ik investeren in nieuwe schokdempers en veren voor de auto

- Roest. Er zit een beetje op de dorpels bij de binnenkant van de achterdeuren. Dat zat er al toen ik de auto kocht en het is niet erger geworden. Waarschijnlijk iets om te overwegen om in de komende paar jaar te repareren om de auto perfect te maken

- Cruise control doet het af en toe niet.


Waarom verkoop ik de auto? Ik vind het sowieso leuk om elke 2-3 jaar van auto te wisselen, dat houdt het interessant. Ik wil nu overstappen op een oldtimer, dus deze is te koop.

Ik sta open voor verstandig biedingen, zeker nadat je de auto hebt gezien en gereden. Ik ben gemotiveerd om te verkopen, maar dat hoeft niet. Berichten met belachelijke biedingen of met 'wat is je laagste prijs' worden genegeerd.

Kom de auto bekijken, rijd ermee, drink een kop koffie, praat onzin over auto's met een medeliefhebber :)

Als de advertentie online staat, is de auto nog steeds beschikbaar. Geen noodzaak om te vragen. Auto is te zien in Bunde, Limburg en wordt nog dagelijks.

Locatie: Limburg - Bunde

Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 10 August
Advertentie id: 1969581
    [ ]     65 bezoeken