De opduwer is 5,10 meter lang, heeft een breedte van 1,7 meter en een diepgang van 0,70 meter. De boot wordt gedateerd op ca 1920, en het onderschip is tot aan de roef geklonken. Het gedeelte onder de waterlijn is ca 20 jaar geleden volledig vervangen en is gelast. Roef is gedateerd op ca 1960-1970 en is gelast. Verder heeft de boot in de afgelopen jaren een grondige renovatie ondergaan, (geklonken voorbolder, 2e uitlaat, spuigaten, elke 2 jaar nieuwe verf etc. ) en verder heeft het schip een mooie zeeg, een spekje op de neus, een houten koekoek (een iets grotere echte oude stalen versie is tegen meerprijs bespreekbaar). De bediening van de motor gaat via een oude handregulateur welke middels kabels de regulateur van de motor bedient, en de keerkoppeling wordt via een hendel in de kuip bediend. Verder is een gietijzeren stuurwiel aanwezig welke middels kabels het kwadrant bedient. De schroef is een 17x11" drieblads bronzen schroef (43 cm) en de schroefas is 30 mm, staal, direct verbonden met de motor via het originele stuwdruklager.
De motor is een zeldzame verschijning. De motor is middels serienummer gedateerd op 1936, en is een 1 cilinder 2 takt ruwe olie middendrukmotor. HEt is een Bolinder W3-m15 originele scheepsmotor, destijds geleverd door "Technisch Bureau Holland-bolinder" aan de gedempte glashaven 5 te Rotterdam. Het vermogen van de motor is 8-10 pk bij 900-1000 rpm. Elke klap is raak. Bij de motor is de brandstofpomp voorzien van nieuwe plunjer, de kleppen van de brandstofpomp zijn nieuw geslepen en nieuwe kogeltjes geplaatst. De nog originele verstuiver is nieuw afgesteld. De regulateur is voorzien van nieuwe lagers, de keerkoppeling is volledig gereviseerd.
De boot gaat in de verkoop wegens een ander project. Ik beantwoord graag je vragen, dus mail of bel gerust. De boot ligt in Aldeboarn,.
0644055020
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 30 December
Advertentie id: 386489
[ ]
4507 bezoeken