Aprilia Dorsoduro Factory 2010
Vraagprijs 6200
KM stand 35489
Origineel Nederlandse motor van 2e eigenaar.
Verschil met standaard Dorsoduro en de Factory uitvoering zijn carbon kuipdelen, instelbare vering en grotere remcilinders aan de voorkant.
Banden Dunlop mutant 4000km oud achter 80%, voor 90%.
Originele uitlaat.
Technisch in top staat. Oa kleppen stellen en olie vervangen recent nog gebeurt bij RN motoren (Aprilia specialist).
Aanpassingen:
Mijn rijstijl is vrij rustig, ik heb de motor vooral ingericht op toeren en comfort.
· Aprilia origineel gel zadel.
· Hoger Puig ruitje (gemakkelijk te demonteren)
· Koppeling cilinder van Oberon voor een 30% lichtere koppelingsbediening.
· USB aansluiting voor laden van telefoon.
· Handvatverwarming van het merk Oxford.
· Aansluiting voor tom tom rider 400-550 serie.
· Duopasagier handgrepen.
· 2 kleine spotlights aan de voorkant om beter te zien en gezien te worden.
· Remklauw bouten heb ik vervangen voor titanium exemplaren, niet omdat het nodig was, vooral omdat ik het mooier vind. Dit zijn geen goedkope bouten vanuit China o.i.d. maar gekocht van titanium raceparts webshop. Ik wou hier goede bouten met een juiste afschuifspanning.
· Liion accu voor meer start vermogen en een druppellader aansluiting voor in de wintermaanden.
Aanpassing motor software:
De originele software van Aprilia reageert vrij stoterig op constante snelheid rijden. Zonder aan het gas te draaien zou de motor constant op zoek zijn naar een juiste gasstand wat resulteert in telkens kleine stootjes koppel. Voor de rijder is dit vervelend omdat telkens voor een korte tijd de motor iets optrekt en weer gas los laat. Het is misschien zeuren om niets maar ik vond het heel vervelend, zeker op nat wegdek en in langzame bochten of rotondes gaf dit geen goed vertrouwen. Na advies van leden in een Dorsoduro facbook groep heeft Ultimoto tuning de software van deze Dorsoduro aangepast. Dit geeft een dag en nacht verschil, de motor is een stuk rijdbaarder en soepeler geworden zonder aan vermogen in te leveren. Voor meer informatie kijk ook op zijn website waar tal van lovende berichten te lezen zijn.
Banden:
Afgelopen voorjaar heb ik met deze motor een geweldige vakantie genoten in Noorwegen. Gezien het koude weer heb ik banden met grof profiel laten monteren en meteen ook alle wiellagers laten vervangen.
Banden zijn Dunlop Mutant, u kunt zelf de eigenschappen van deze banden opzoeken, het lijkt een vrij grof half offroad profiel maar bieden ook veel grip en gevoel op de straat. De motor is nooit offroad geweest en heeft alleen asfalt gezien. De reden waarom ik voor deze banden heb gekozen is de opwarmtijd en grip in de koude temperaturen van Noorwegen. Ook op droog wegdek bij stevig rijgedrag geven deze banden veel grip en vertrouwen.
Bagage:
In de voorbereiding voor Noorwegen bleek maar weer eens dat het meenemen van bagage lastig is op een motor. Ik heb beugels voor Givi easylock op de motor gemonteerd. De beugels mag u bij de koop ook meenemen. De tassen zelf wil ik graag houden voor mijn volgende motor.
Behalve de Givi tassen wou ik ook graag extra brandstof meenemen aangezien tankstations dun bezaaid zijn in Noorwegen. Op een Dorsoduro is het niet mogelijk een tankring voor een tanktas te monteren dus moest ik op zoek naar iets anders. De beste bevestigingspunten om iets te monteren zitten op de duohandgrepen aan de achterkant. Ik heb hier zelf een beugel gemaakt welke d.m.v. 4 inbus bouten ook gemakkelijk te demonteren is. Op deze beugel zit een tankring waar ik dan mijn oorspronkelijke tanktas kon monteren. Op deze manier kon ik 4 liter extra brandstof meenemen wat een prettiger gevoel gaf tijdens het rijden op de eenzame hoogvlaktes. De tas op de foto’s zit niet bij de verkoop inbegrepen. De beugel indien gewenst wel.
Motor lift:
Voor gemakkelijk onderhoud, schoonmaken en stalling heb ik een constands motor lift met bijhorende montagepunten in het frame van de motor. De lift zelf wil ik houden (~140euro) maar de adapterplaat krijg je er bij. Middels de lift schuiven 2 pennen in het frame waarna de motor compleet van de grond is te tillen en te verrijden. De montage punten in het frame zijn nauwelijks zichtbaar. Mocht je het willen kan ik ook de originele moer op het juiste aandraaimoment terugplaatsen.
Klein minpuntje, op de rechter voorkap zit een klein krasje, nauwelijks zichtbaar maar wil het wel noemen.
Als je deze motor zou kopen dan koop je van een liefhebber. De motor staat in de wintermaanden zelfs in de woonkamer. Ik wil de motor verkopen omdat ik toe ben aan meer vermogen. De Dorsoduro komt opzich geen vermogen te kort, maar het is tijd voor iets anders.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag, ook detail foto’s van onderdelen beschreven in de tekst kunnen spoedig verzonden worden.
Marcel van
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 21 January
Advertentie id: 1378926
[ ]
95 bezoeken