Aprilia RSV Mille van 2001. Motorfiets remt, schakelt, start en stuurt zoals het hoort.
Dit is een exemplaar van de geliefde 1e generatie die door Aprilia werd gemodificeerd op meer dan 200 punten ten opzichte van de modeljaren 1999-2000. Dit betroffen een aantal significante verbeteringen op basis van ervaringen uit de SBK. Ik heb hier wel een overzicht van, maar is teveel om hier op te noemen. In ieder geval in hoofdlijnen de volgende punten:
• Krachtiger en betrouwbaarder Rotax V990RP blok
• Beter afgestelde vering en aanpassingen voor circuit-gebruik
• Het uiterlijk is nog wat sportiever gemaakt
• Het frame heeft verbeterde ophangpunten voor het blok en swingarm en aangepaste ’steering angle’ voor betere rij-eigenschappen
• Gebruik van innovatief design en materialen om het gewicht te verlagen
• Verbeterd remsysteem ‘Brembo Gold Series’
Extra’s / Accessoires:
• Reserveblok Rotax V990RP (35000km Lopend van een andere motor gehaald)
• Alle originele boekjes
• Aantal rekeningen ter inzage
• Haynes werkplaatshandboek
• Set clip-ons
• Buddy-seat en voetsteunen
• Set carbon-look spiegels
Bijzonderheden:
• Blok loopt mooi, maakt alleen bij stationair een geluid dat verdwijnt wanneer je de koppeling in trekt en/of wanneer de motor boven stationair draait. Ik rij er al anderhalf jaar mee zonder problemen. (Van een zeer vriendelijke mede-Mille liefhebber een tip gekregen dat het euvel vrij eenvoudig is op te lossen. Ik kan dit telefonisch toelichten)
• Sinds één van de laatste ritten lekt de rechter voorvork-poot een beetje olie
Ik was van plan het euvel van het blok op te lossen. Vandaar het extra blok, maar heb besloten dat niet meer te doen omdat ik inmiddels een andere motor heb gekocht. Als je serieuze interesse hebt, stuur even een persoonlijk bericht via MP, dan geef ik mijn telefoonnummer zodat we kunnen bellen of appen.