Na 14 jaar eigendom ga ik helaas, na lang wikken en wegen, toch afstand doen van mijn geliefde 2003 Aprilia RSV Tuono.
De zogenaamde “oerTuono” is het begin van de tweecilinder powernakeds. De Aprilia RSV Mille superbike maar dan met een relatief comfortabele rechte zit. Dus een volbloed Italiaanse V-twin racer met een fabrieksorigineel recht stuur. Dit maakt hem veel wendbaarder in krappe bochten en geeft een andere snelheidsbeleving. Destijds echt bijzonder. Dit stuurt erg strak en met veel vertrouwen. Beresterk en betrouwbaar 1000 cc Oostenrijks Rotax blok. Geen olieverbruik en loopt als nieuw. Met 126 pk en meer dan 100nm koppel maakt dit een fijne motor als je van sterke tweecilinders houdt. Ik ben er zelf groot fan van en heb hem daarom ook zo lang in bezit gehad. Er was weinig wat ik anders zou willen. Altijd een grijns van oor tot oor, al vanaf de 1e proefrit in 2007.
Dit is geen motor voor starters. Deze naked wil altijd gretig en met hele grote stappen vooruit en dat kan soms ook vermoeiend zijn. Maar het vermogen is naar mijn mening eigenlijk precies goed voor dit soort stuur fietsen. Hij weet het perfect op de weg te brengen en het wordt niet snel eng. Traction control is gewoon domweg niet nodig. Goede kwaliteit banden is voldoende. Heerlijk analoog motorrijden dus.
Ik heb er grotendeels mooi weer motorvakanties in de bergen mee gereden. Daar is hij dan ook heel erg geschikt voor. Met 2 vingers in de neus de bocht door en berg op. En naar beneden weer met veel controle op het blok afremmen. Hij valt ruim onder de 95dB grens en mag dus alle bergpassen in Tirol op.
Ik kan er werkelijk alles over vertellen. Ik heb geen addertjes onder het gras en ken hem door en door. Reden van verkoop is dat ik nu zelf toch voor wat comfortabeler alternatief ga.
Nog wat kenmerken:
- Altijd zorgvuldig warmgereden.
- Verbruik ca. 1 op 16
- 3 sleutels
- Goed onderhouden. Technisch in prima staat, zeker gezien zijn leeftijd.
- Ja hij heeft uiteraard gebruikssporen. De blanke lak op de stuurkuip laat bijvoorbeeld wat los maar over het algemeen is hij nog erg netjes.
- 2 jaar geleden nog de vering/balhoofd compleet laten servicen door HK in Tiel, Stuurt sindsdien echt als nieuw.
- Banden (Pirelli Angel GT) in goede staat.
- Splinternieuwe Varta accu (net gemonteerd)
- Ketting/tandwielen in redelijke staat.
- Voorzien van OSCO kettingsmeersysteem.
- Carbon hugger (spatbord achterbrug)
- Titanium Leovince SBK uitlaat met E-keur. Originele uitlaat is er bij (ivm buitenland vakanties). Eventueel te monteren indien gewenst.
- Uiteraard niet perfect gezien zijn leeftijd maar technisch wel één van de betere in de handel.
Voor dit budget ga je nergens een betere verhouding vinden tussen power, stuurplezier en betrouwbaarheid. Afschrijven doet hij eigenlijk niet meer. Je gaat van deze motor in elk geval geen spijt krijgen.
Mocht je interesse hebben, stuur even een MP berichtje dan kunnen we eventueel een kijk of belafspraak.
Locatie: Friesland - Oosterwolde
Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 26 December
Advertentie id: 1243067
[ ]
126 bezoeken