Aprilia Tuono Factory R Racing

5.950 EUR

In uitstekende conditie verkerende Aprilia Tuono Factory R Racing.

Deze motor heeft altijd in de mancave gestaan, opgebokt met de 1Jac motorstand en aan de druppellader.

Volledige onderhoudsgeschiedenis aanwezig
vanaf de eerste beurt bij 1177km tot aan de laatste kleine beurt vorig jaar augustus bij 38332km. Er is dus slechts 1500km mee gereden sinds die beurt in 2017.
Deze 1ste generatie Rotax blokken zijn onverwoestbaar. Start relais vervangen door eentje van een Yamaha Diversion en een zwaardere accu gemonteerd. Gedurende al die kilometers slechts 1x een olielekkage door kapotte O-ring en een steentje door de radiator.

Motor heeft vanuit de fabriek volledig instelbare Ohlins voorvork, Ohlins stuurdemper en Ohlins achterschokbreker waarvan ook de rijhoogte ingesteld kan worden. Verder gesmeden OZ velgen en Brembo Goldline radiale remmen. Alle kuiponderdelen zijn van carbon, orgineel van de Aprilia fabriek, benzine tank is van rotational nylon

Banden: Pirelli Diablo Rosso Corsa 80%
Ketting en tandwiel nog in goede staat.

Aan de motor is hetvolgende gedaan door de jaren:

Luchtinlaat vervangen door een van een Aprilia RSV-R Mille.....dus zonder schotten voor beter lucht aanvoer.
MWR race filter. Zie foto.
Gabro race chip.
ARROW Race Tech carbon uitlaat met 60mm linkpijp ipv 54mm. Geinstalleerd door Mile Pajic
Aangepast manifold met extra pijpen gelast voor veel meer koppel...zie fotos...vanuit Aprilia dealer in Engeland gehaald.
Alles afgestel met Power Commander 3 door Ruud Fredriks te Goes.
Motor kon afgesteld worden op 135pk met 114nm koppel maar toch gekozen voor minder pk hoger in de toeren en in plaats daarvan veel meer pk/koppel tussen 5000-8000rpm....want in dat torental rijd je toch het vaakst. Zie uitdraai met nu 129pk en 118nm koppel.

Motor is verder voorzien van:
Corbin zadel
Translogic quickshifter.....deze werk bij alle toerentallen. In tegenstelling tot de goedkopere quickshifters die alleen goed werken bij een hoog toerental.
Gi Pro versnellingsindicator
Zero Gravity double bubble windscherm.
Vario riser voetsteunen die tot 2 1/2 cm hoger of lager gemonteerd kunnen worden.
Stompgrip tankbescherming
Beowulf olie en radiator bescherming
SW Motec stuurverhogers
ABM stuur zwart ipv orgineel goud.
ASV rem en koppelings hendels
Barracuda spiegels met verbredingsstukken.
Cream Carbon reservoir covers
Motovation valblokken gemonteerd op frame, voor- en achtervork.

Kortom, een motor voor de liefhebber. Een motor voorzien van de laatste technologieen namelijk een choke en knipperlichten, geen ABS. Een motor waar je verschrikkelijk hard mee kunt rijden maar waar je dankzij de dubbele balansassen en de kennis van Ruud Frdriks zo is afgesteld dat je stapvoets kunt rijden zonder bokken en in de derde versnelling door de stad kunt rijden zonder dat het blok bokt....rijdt echt soepel voor een dikke V-twin

Proefrit mogelijk bij serieuze.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 18 August
Advertentie id: 830333
    [ ]     310 bezoeken