AUDI C123EF0 - Hydraulic Brake Booster Limit Reparatie
299 EUR
AUDI C123EF0 - Hydraulic Brake Booster Limit
In de nieuwste modellen heeft Audi A4 A6 Q7 een nieuw type ABS/ESP pomp toegepast, Bosch EPS 9.0 . Deze ABS pomp is voorzien van het HBC (Hydraulic Boost Compensation) systeem, dit systeem ondersteunt het remmen bij problemen met het opwekken van vacuüm in het remsysteem, maar de werking van dit systeem is beperkt. Wanneer de kritische waarde wordt bereikt, wordt fout C123EF0 permanent opgeslagen in de ABS-pompcontroller - het hydraulische rembekrachtigersysteem bereikt zijn grenswaarde. In een dergelijk geval dient u de pomp ter regeneratie naar ons bedrijf te sturen, maar zoek ook naar de oorzaak van de vacuümproblemen in het voertuig, want het installeren van een geregenereerde pomp zonder de storing gerelateerd aan het vacuümverlies te repareren zal opnieuw resulteren in een fout. De meest voorkomende oorzaken van het genereren van C123EFO:
1. Defecte vacuümsensor - de sensor bevindt zich op de vacuümleiding direct naast de rembekrachtiger, deze moet worden vervangen door de laatste verbeterde versie, omdat de eerste exemplaren een fabricagefout hadden
2. Probleem met de vacuümpomp - dit is de tweede meest voorkomende fout na de vacuümsensor, de vacuümpomp is geïntegreerd met de oliepomp, die ook fabricagefouten vertoont en vervangen moet worden door een verbeterd model
3. Lekkages in de vacuümleidingen (schaafwonden, schade veroorzaakt door dieren)
4. Remservo lek
Nadat u de vacuümproblemen heeft verholpen, kunt u beginnen met het installeren van de geregenereerde pomp.
In de nieuwste modellen heeft Audi A4 A6 Q7 een nieuw type ABS/ESP pomp toegepast, Bosch EPS 9.0 . Deze ABS pomp is voorzien van het HBC (Hydraulic Boost Compensation) systeem, dit systeem ondersteunt het remmen bij problemen met het opwekken van vacuüm in het remsysteem, maar de werking van dit systeem is beperkt. Wanneer de kritische waarde wordt bereikt, wordt fout C123EF0 permanent opgeslagen in de ABS-pompcontroller - het hydraulische rembekrachtigersysteem bereikt zijn grenswaarde. In een dergelijk geval dient u de pomp ter regeneratie naar ons bedrijf te sturen, maar zoek ook naar de oorzaak van de vacuümproblemen in het voertuig, want het installeren van een geregenereerde pomp zonder de storing gerelateerd aan het vacuümverlies te repareren zal opnieuw resulteren in een fout. De meest voorkomende oorzaken van het genereren van C123EFO:
1. Defecte vacuümsensor - de sensor bevindt zich op de vacuümleiding direct naast de rembekrachtiger, deze moet worden vervangen door de laatste verbeterde versie, omdat de eerste exemplaren een fabricagefout hadden
2. Probleem met de vacuümpomp - dit is de tweede meest voorkomende fout na de vacuümsensor, de vacuümpomp is geïntegreerd met de oliepomp, die ook fabricagefouten vertoont en vervangen moet worden door een verbeterd model
3. Lekkages in de vacuümleidingen (schaafwonden, schade veroorzaakt door dieren)
4. Remservo lek
Nadat u de vacuümproblemen heeft verholpen, kunt u beginnen met het installeren van de geregenereerde pomp.
Laat uw auto-elektronica reparatie verzorgen door een specialist. Staat uw gezochte onderdeel niet in onze zoekmodule? Of heeft u aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op. Maak nu een afspraak.
ABS STUURAPPARATEN
Timmerwerf 57a
1969NJ Heemskerk
06 87120809
Website www.absstuurapparaten.nl
ABS stuurapparaten, 0687120809 Lid sinds Sep 2024 Locatie: Noord-Holland - Alkmaar
Toegevoegd op 1 uur geleden en vervalt op 17 October
Advertentie id: 2058529
[ ]
6 bezoeken