AUDI C123EF0 - Hydraulic Brake Booster Limit Reparatie

299 EUR

AUDI C123EF0 - Hydraulic Brake Booster Limit

In de nieuwste modellen heeft Audi A4 A6 Q7 een nieuw type ABS/ESP pomp toegepast, Bosch EPS 9.0 . Deze ABS pomp is voorzien van het HBC (Hydraulic Boost Compensation) systeem, dit systeem ondersteunt het remmen bij problemen met het opwekken van vacuüm in het remsysteem, maar de werking van dit systeem is beperkt. Wanneer de kritische waarde wordt bereikt, wordt fout C123EF0 permanent opgeslagen in de ABS-pompcontroller - het hydraulische rembekrachtigersysteem bereikt zijn grenswaarde. In een dergelijk geval dient u de pomp ter regeneratie naar ons bedrijf te sturen, maar zoek ook naar de oorzaak van de vacuümproblemen in het voertuig, want het installeren van een geregenereerde pomp zonder de storing gerelateerd aan het vacuümverlies te repareren zal opnieuw resulteren in een fout. De meest voorkomende oorzaken van het genereren van C123EFO:

1. Defecte vacuümsensor - de sensor bevindt zich op de vacuümleiding direct naast de rembekrachtiger, deze moet worden vervangen door de laatste verbeterde versie, omdat de eerste exemplaren een fabricagefout hadden

2. Probleem met de vacuümpomp - dit is de tweede meest voorkomende fout na de vacuümsensor, de vacuümpomp is geïntegreerd met de oliepomp, die ook fabricagefouten vertoont en vervangen moet worden door een verbeterd model

3. Lekkages in de vacuümleidingen (schaafwonden, schade veroorzaakt door dieren)

4. Remservo lek

Nadat u de vacuümproblemen heeft verholpen, kunt u beginnen met het installeren van de geregenereerde pomp.


In de nieuwste modellen heeft Audi A4 A6 Q7 een nieuw type ABS/ESP pomp toegepast, Bosch EPS 9.0 . Deze ABS pomp is voorzien van het HBC (Hydraulic Boost Compensation) systeem, dit systeem ondersteunt het remmen bij problemen met het opwekken van vacuüm in het remsysteem, maar de werking van dit systeem is beperkt. Wanneer de kritische waarde wordt bereikt, wordt fout C123EF0 permanent opgeslagen in de ABS-pompcontroller - het hydraulische rembekrachtigersysteem bereikt zijn grenswaarde. In een dergelijk geval dient u de pomp ter regeneratie naar ons bedrijf te sturen, maar zoek ook naar de oorzaak van de vacuümproblemen in het voertuig, want het installeren van een geregenereerde pomp zonder de storing gerelateerd aan het vacuümverlies te repareren zal opnieuw resulteren in een fout. De meest voorkomende oorzaken van het genereren van C123EFO:

1. Defecte vacuümsensor - de sensor bevindt zich op de vacuümleiding direct naast de rembekrachtiger, deze moet worden vervangen door de laatste verbeterde versie, omdat de eerste exemplaren een fabricagefout hadden

2. Probleem met de vacuümpomp - dit is de tweede meest voorkomende fout na de vacuümsensor, de vacuümpomp is geïntegreerd met de oliepomp, die ook fabricagefouten vertoont en vervangen moet worden door een verbeterd model

3. Lekkages in de vacuümleidingen (schaafwonden, schade veroorzaakt door dieren)

4. Remservo lek

Nadat u de vacuümproblemen heeft verholpen, kunt u beginnen met het installeren van de geregenereerde pomp.

FAULTS AND ERRORS :

15381504 - Hydraulic Brake Boost
C123E F0 - Limit Value Reached
261632 / P050F 00 - Brake Boost Vacuum too Low

Mogelijke onderdeelnummers:

AUDI Q7

4M0907379K
0265956194
0265243009
4M0614517M
4M0907379T
0265956591
0265258765
4M0614517AH
4M0907379Q
4M0907379N
0265956312
4M0614517AA
Audi A4 A5

8W0907379G
8W0907379J
8W0614517K
0265956241
8W0907379F
8W0907379D
8W0614517J
0265956312


Neem contact met ons op en plan uw afspraak

Laat uw auto-elektronica reparatie verzorgen door een specialist. Staat uw gezochte onderdeel niet in onze zoekmodule? Of heeft u aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op. Maak nu een afspraak.



ABS STUURAPPARATEN

Timmerwerf 57a

1969NJ Heemskerk

06 87120809

Website
www.absstuurapparaten.nl

ABS stuurapparaten,
0687120809
Lid sinds Sep 2024
Locatie: Noord-Holland - Alkmaar

Toegevoegd op 1 uur geleden en vervalt op 17 October
Advertentie id: 2058529
    [ ]     6 bezoeken