Bavaria 390 Lagoon (enkele, grote achterkajuit)

57.500 EUR

Wegens aanschaf ander schip. Te koop aangeboden onze Bavaria 390 Lagoon bj. 1994.

Afmetingen: 12,15 x 4.00 x 1,80 meter
Doorvaarthoogte 19.00 meter
Kleur: wit met blauwe bies (origineel, niet geschilderd)
Zeilen: Grootzeil en genua.

We hebben dit schip 12 jaar gehad en er altijd met veel plezier mee gevaren en in de vakanties op geleefd. Het schip is vaarklaar, al heeft het enkele cosmetische punten van aandacht (komt hieronder aan bod). Alles aan boord werkt, behalve de Webasto hetelucht verwarming (deze zit er nog wel in, maar produceert alleen koude lucht).

De boot ziet er prima uit en heeft de volgende niet-standaard uitrusting:

- Yanmar 4 cylinder 51 pk motor (originele meeruitvoering af werf, in plaats van Volvo Penta 3 cylinder 43 pk).
- Maststeps tot boven aan de mast.
- Rol grootzeil (Selden – af werf).
- Langere mast (af werf).
- Grote genua lieren (Lewmar 50 – meerprijs af werf).
- Side Power boegschroef (ingelamineerd en geïnstalleerd door Schaap Lelystad).
- Jefa roerlager i.p.v. lagerbus (ingelamineerd en geïnstalleerd door Schaap Lelytstad).
- Kleine op maat gemaakte vuilwatertank (loost naar het water op zwaartekracht, dus geen pomp; inclusief deck afvoer).
- Grote toiletten (Jabsco).
- Baviaria teakdek verwijderd (triplex met 2 millimeter teakfineer) en vervangen door Kiwigrip antislip verf (blauw/grijs).
- Dikke op maat gemaakte matrassen in achterkajuit (Neptune).
- De boot is voorzien van een derde kajuit met daarin een stapelbed (origineel af werf).
- De romp is voorzien van extra ramen (origineel af werf; dus aanvullend op de ramen in de opbouw).
- Harken kogelgelagerde genuarails (eenvoudig vanuit de kuip, ook onder volle belasting door de genau, te bedienen).
- Extra isolatie rond koelbox aangebracht waardoor deze beter en consistenter koelt, waardoor veel minder vocht in de koelbox ontstaat.
- Master volt combinatie acculader/omvormer; 12 volt 1200 watt. Voldoende om een kleine waterketel te koken of het Nespresso apparaat te laten werken.
- Verschillende 230V stopcontacten.
- Waterpomp voor warm en koud stromend water is van het type met variabel pomp toerental. Dus niet alleen vol aan of helemaal uit.
- Raymarine ST60+ instrumenten (wind, diepte, snelheid).
- Raymarine Autohelm stuurautomaat.
- Spade anker, verbonden met de elektrische ankerlier.
- Shipmate RS8315 marifoon.
- Energiezuinige LED driekleuren toplicht en deklamp.


LET OP:
Zoals op de meeste schepen van dit type/leeftijd zijn er ook een aantal zaken die beter kunnen (al hoeven ze niet perse hersteld te worden, omdat ze het varen of de veiligheid niet beïnvloeden):

Plafonds:
- De plafondplaat van de voorste natte cel is verwijderd omdat het vinyl begon te zakken. Ik heb geen tijd meer om dit te herstellen.
- De plafondplaat van de kajuit in de punt is verwijderd omdat het vinyl begon te zakken. Ik heb geen tijd meer om dit te herstellen.
- Het vinyl van de plafondplaat in de kleine kajuit met het stapelbed hangt wat naar beneden.
- Het vinyl van de plafondplaten in de achterkajuit hangt wat naar beneden.
Dit probleem met de plafonds komt in alle Bavaria’s van dit type/leeftijd voor. Het is puur cosmetisch.

Zwemplateau:
De houtenplaat die de bodem van het zwemplateau vormt (tevens deksel voor ruimte onder het zwemplateau) is begonnen te rotten. Er is prima op te staan, maar erop springen is niet echt aan te bevelen. Ook dit is niet moeilijk op te lossen (nieuwe plaat op maat maken, verven, en bij de scharnieren weer vastschroeven.

Elektrisch paneel:
De boot is nog voorzien van het originele elektrische schakelpaneel. Alleen zijn hiervan de meters (waterniveau, voltmeter) kapot en verwijderd. Ook de hoofdschakelaars hebben een andere plek gekregen. Heeft geen invloed op de kwaliteit van de elektra, en is puur cosmetisch.

Bijzonder kenmerk van het ontwerp van de Bavaria 390:

De Bavaria 390 heeft een tamelijk hoog brugdek geplaatst voor de kajuitingang. Dit is veilig omdat er niet zo makkelijk water naar de kajuit stroomt wanneer er een golf in de kuip slaat. Bovendien zorgt het voor meer ruimte onderdeks in de achterkajuit. Alle Bavaria 390s hebben dit. Overigens varen er enkele rond waarvan de eigenaar zelf de zaag erin heeft gezet, maar dat is dus nooit een optie vanuit de werf geweest.

In de foto's is een opname van het brugdek te zien.

U moet over het brugdek klimmen om naar binnen te gaan. Sommige mensen vinden het brugdek geen probleem, sommigen wel. Als u het een probleem vindt, dan is dit niet een boot voor u.

Foto’s:
De getoonde foto's zeer recent gemaakt en allen van ons schip, m.u.v. de foto van de salon; deze komt van internet omdat onze salon nog moet worden opgeruimd. Ook hiervan volgen nog eigen foto's.

Ligplaats:
De boot ligt in het water op een ligplaats omgeving Hilversum. De boot ligt niet bij een makelaar.

Online
Er is ook online het nodige te vinden over dit type boot.

Informatie:
Voor meer informatie graag even mailen via.

Locatie: Utrecht - Eemnes

Toegevoegd op 10 dagen geleden en vervalt op 11 August
Advertentie id: 1161038
    [ ]     235 bezoeken