BMW 118d 120d Roetfilter DPF off incl.software E81 E87
195 EUR
BMW 1 serie Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.
Geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot 15%.
Klaar terwijl u wacht!
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.
Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling (vooral bij langdurig hoge snelheden)
- Minder motorvermogen
- Brandstofverslindende regeneratie processen welke tot 12 minuten kunnen duren.
- EGR klep schade door teveel druk
- Hogere Co2 uitstoot vanwege slechter presterende motor
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Softwaremodificatie:
In de afgelopen 12 jaar hebben wij een team van 9 medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs ons gericht en gespecialiseerd in motormanagement software en mechanische tuning.Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes, zodat uw garage andere storingen gewoon kan uitlezen.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
Op de website van de overheid www.vwe.nl kan men na een kentekencheck zien dat een roetfilter eerst verplicht is vanaf bouwjaar 2011.
Tuning:
De DPF/ roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met stage 1 +35pk of stage 2 +50pk chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2.
Haalt u zelf uw roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 50 euro.
Voorkom hoge terug komende kosten en bespaar op uw brandstofverbruik.