BMW 316d 318d 320d 325d 330d 335d Roetfilter DPF off
225 EUR
BMW Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.
Geen roetfilter problemen en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225- incl. montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met betere prestaties en minder verbruik.
Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door teveel tegendruk
- Turboschade door een te hoge temperatuur ontwikkeling
- Nieuw origineel filter kost bij BMW over de 1500,- euro
- EGR klep schade door teveel druk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Minder Pk's / motor vermogen
- vertraagd reageren op het gaspedaal
- Hoger brandstofverbruik.
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Software modificatie:
Het softwareprogramma van uw auto wordt dusdanig aangepast dat deze niet meer regenereert (diesel in het filter spuit) en geen foutcodes op het roetfilter geeft.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden modificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
De BMW 3 serie diesel E90 zijn nieuw zowel met als zonder roetfilter geleverd zowel in Nederland als in de rest van Europa.
Chiptuning:
De DPF/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.
Voor de XD (4x4) modellen geldt een meerprijs vanwege het extra werk.