BMW E90 E91 E92 318d 320d 325d 330d 335d Roetfilter verwijde

225 EUR

BMW Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.

Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.

Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- incl. montage uitlaatdeel en BTW.


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de turbo des te warmer de ingaande lucht wordt. Warme lucht bevat minder zuurstof, hierdoor is het rendement tijdens verbranding lager wat resulteert in minder vermogen en een hoger verbruik.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen, blijft koeler en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.



Volgende problemen kunnen optreden door een (verstopt) roetfilter:
* Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling vooral bij langdurig hoge snelheden.
* Turbo schade door teveel tegendruk.
* Minder Pk's / motorvermogen.
* Brandstof verslindende regeneratieprocessen welke tot 12 minuten kunnen duren.
* EGR klep schade door teveel druk.
* Turbo komt slecht op druk.
* Terugkerende roetfilter kosten.
* Uitlaatspruitstuk schade.
* Hoger brandstofverbruik.
* Hogere co2 uitstoot.
* Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
* Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk.


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.


Over ons:
In de afgelopen 12 jaar hebben wij ons gespecialiseerd in motormanagementsystemen, software tuning en mechanische tuning. Hiervoor beschikken wij over een volledig uitgeruste werkplaats met o.a. een 4x4 vermogenstestbank (rolling road), voertuigspecifieke diagnoseapparatuur, speciale test en meetapparatuur. Ons team bestaat uit 9 vaste medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs.




Softwaremodificatie:
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.

Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes, zodat uw garage andere storingen gewoon kan uitlezen.





Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd.

Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.



APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:

Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.

Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.


Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro voor stage 2.

Bij 4 wiel aangedreven modellen geldt een meerprijs voor de/montage van 50 euro ivm meerwerk..


Tunex-Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 20 December
Advertentie id: 766165
    [ ]     165 bezoeken