BMW Roetfilter verwijderen / DPF off incl. software modificatie, in uitbouw uitlaatdeel en leeghalen roetfilter, modellen tot bouwjaar 2011.
Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- incl. software, montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de turbo des te warmer de ingaande lucht wordt. Warme lucht bevat minder zuurstof, hierdoor is het rendement tijdens verbranding lager wat resulteert in minder vermogen en een hoger verbruik.
Zodra de weerstand van het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen, blijft koeler en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.
Volgende problemen kunnen optreden door een (verstopt) roetfilter:
* Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling vooral bij langdurig hoge snelheden.
* Turbo schade door teveel tegendruk.
* Minder Pk's / motorvermogen.
* Brandstof verslindende regeneratieprocessen welke tot 12 minuten kunnen duren.
* EGR klep schade door teveel druk.
* Turbo komt slecht op druk.
* Terugkerende roetfilter kosten.
* Uitlaatspruitstuk schade.
* Hoger brandstofverbruik.
* Hogere co2 uitstoot.
* Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
* Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk.
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Over ons:
In de afgelopen 15 jaar hebben we ons gespecialiseerd in motormanagementsystemen, software en mechanische tuning. Hiervoor beschikken we over een volledig uitgeruste werkplaats met o.a. een 4x4 testbank (rolling road), voertuigspecifieke diagnoseapparatuur, speciale test en meetapparatuur. Ons team bestaat uit 9 vaste medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs.
Softwaremodificatie:
Het programma van uw auto wordt zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten worden aangepast.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes, zodat uw garage andere storingen gewoon kan uitlezen.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd.
Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dicht gelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Wetgeving:
Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”
Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, of als dit met een APK naar voren komt (momenteel wordt dit nog niet gemeten worden).
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing t.o.v. nieuw filter
– Geen terug komende problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur
– Inlaatlucht is koeler. (koele lucht geeft een betere verbranding)
– Meer vermogen
– Minder verbruik
– Motor reageert sneller
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro voor stage 2.
Bij 4 wiel aangedreven modellen geldt een meerprijs voor de/montage van 50 euro ivm meerwerk..