BMW M3 e92 coupe 2008 DCT Breyton GTS Unieke staat
42.250 EUR
Aangeboden door liefhebber.
Onberispelijke M3 Coupé in de folderkleur Alphin Weiss en op mooie Breyton gts 19 inch wielen. Zeer zorgvuldig door liefhebbers bereden en onderhouden, zeldzaam in deze kwaliteit!
- Ongevalvrije carrosserie. - Gegarandeerde kilometerstand. - Complete boorddocumentatie inclusief onderhoudshistorie van begin tot nu. Historie. Op 20 mei 2008 afgeleverd bij BMW Welt in München, in handen van de eerste eigenaar de daaropvolgende zes jaar punctueel en trouw onderhouden bij de dealer in Butzbach, iets boven Frankfurt in Duitsland, waar in 2014 bij 79dkm vanwege montage van een AT-motor oa. de kritische lagerschalen werden vernieuwd. Zoals blijkt uit de grote hoeveelheid meegeleverde historie daarna bij specialisten onderhouden en in 2019 door een Nederlandse liefhebber voor eigen gebruik geïmporteerd die de M3 met liefde geperfectioneert en oa. van nieuwe actuatoren voor de gasklephuizen heeft voorzien. De DCT bak, is geüpgrade naar GTS software. Verder is het audio systeem geüpgraded naar een volledig opmaat audio systeem Twv 2600 euro. Recent nog een grote beurt gehad, waarbij de remmen ook zijn vernieuwd.
Conditie.
Exterieur & interieur: gebruikssporen irt. leeftijd en kilometerstand uiterst beperkt.
Techniek: zeer zorgvuldig bereden en onderhouden topconditie.
Banden: rondom voorzien van A-merk Michelin Pilot Supersport banden met voldoende profiel.
Uitvoering.
De vierde generatie M3 werd door BMW in 2007 gepresenteerd, in het voorjaar van 2008 werd de variant met M-DCT aan het programma toegevoegd. De nieuwe bak met dubbele koppeling en zeven versnellingen schaafde nog eens 0.2s van de standaardsprint af, de enige M3 met V8 legt die daarmee in 4.6s af. Voor het eerste paste BMW bij auto’s besteld zonder het optionele schuif/kanteldak een Carbon-dakplaat voor een lager gewicht en met name lager zwaartepunt toe, de topsnelheid werd met het optionele en op deze auto achteraf geleverde M-Drivers Package verhoogd naar 280kmu. Die V8 dan, is het kroonjuweel van deze M3. De uiteraard atmosferische 4.0l is praktisch gezien een met 2 cilinders ingekorte V10 zoals die vanaf 2004 in de e60 M5 te vinden was. Anders dan feitelijk alle M-motoren voor én na die tijd geen doorontwikkeling van een motor uit het conventionele leverprogramma maar een afgeleide van de motor die BMW vanaf 2001 aan de Formule 1 leverde. Oa. voorzien van een gigantische airbox en een gasklep voor elke cilinder voor een optimale vulling won de S65 de International Engine of the year verkiezing voor het segment 3 tot 4l in 2008. En 2009. En 2010, 2011, en tenslotte 2012, het jaar waarin BMW met de e92 M3 na 20 jaar afwezigheid in de DTM terugkeerde en 5 van de 10 races won om zowel rijders- als constructeurskampioen te worden…. Daadwerkelijk techniek van en voor het circuit in je straatauto dus, iets wat we ons in het huidige turbo-tijdperk slechts enkele jaren later al niet meer voor kunnen stellen. Stap je in de M3 en druk je op de startknop, laat de hese huil van de startmotor je direct weten dat je met iets heel speciaals te maken hebt. Mede dankzij een zeer populaire uitlaatmodificatie wordt je direct daarna overvallen door het gedonder uit de originele uitlaat. Luid, melodisch maar door het wat nerveuze ritme ook direct herkenbaar als een echte sportmotor. Rijdt je vervolgens in de tamme motor-mapping de straat uit het verkeer in, blijkt dat evengoed tamelijk dociel te kunnen. In tegenstelling tot de eerdere SMG-bakken die met een enkele koppeling in stadse omstandigheden snel erg bokkig over konden komen, is ook de nieuwe dubbelkoppelingsbak bij de lagere instelling van de schakelsnelheid zo mak als een lammetje. Elke kilometer die je echter op die manier aflegt is zonde. Doe dat met je dagelijkse auto en zoek op je vrije middag een rustige buitenweg op, zet in een mooie lange bocht wat meer druk op het onderstel en verbaas je over de ongelofelijke hoeveelheid incasseringsvermogen en feedback. Ook wanneer de carrosserie een heuveltje of drempeltje over wat uit de veren blijft de M3 even gretig en zeker insturen. Heb je eenmaal van die capaciteiten van de e92 geproefd, kan en wíl je er bijna niet meer mee terug de normale wereld in…. Onderstaand de volledige lijst met fabrieksoptiecodes obv. de VIN. 01CA Selectie COP relevante auto's 01CB CO2 omvang 01CD Brake Energy Regeneration 02MD M Drive 02MK M transm. m. dubb. kopp. en Drivelogic 0302 Alarmsysteem 0313 Buitenspiegel inklapbaar 0320 Ontfall, type-aanduiding 0358 Clima comfort voorruit 0423 Vloermat velours 0428 Gevarendriehoek en verbandspakket 0431 Binnenspiegel, automatisch dimmend 0459 Stoelverstelling elektrisch met memory 0493 Opbergpakket 0494 Stoelverwarming bestuurder/passagier 04MY Interieurl. leder carbonstructuur zwart 0502 Koplamp reinigingsintallatie 0507 Park Distance Control (PDC), achter 0521 Regensensor 0522 Xenon licht 0524 Adaptieve koplampen 0534 Automatische airco 0540 Snelheidsregeling 0548 Kilometersnelheidsmeter 0606 Navigatiesysteem Business 0612 BMW Assist 0616 BMW Online 0633 Voorbereiding zaktelefoon Business 0676 HiFi-Luidsprekersystemen 06AA BMW TeleServices 06AB Aansturing teleservices 06FL USB-/audio-interface 07ME M Drivers Package 0761 Individual verglazing zonnenscherm 0775 Dakhemel antraciet 07SN Navi Business/M. tel. voorber. Bluetooth 0801 Alleen voor Duits 0851 Taal Duits 0863 Dealerlijst Europa 0879 Boorddocumentatie Duits A080 AGM-accu 80
Locatie: Flevoland - Dronten
Toegevoegd op 11 uur geleden en vervalt op 16 January
Advertentie id: 1538365
[ ]
88 bezoeken