BMW R1200 GS-LC Carbonlook uitvoering met veel extras
16.850 EUR
TE-KOOP : BMW R-1200 GS-LC
BMW Motor meer dan in een perfecte “ Nieuwstaat “.
Staat binnen in een Garage + Afgedekt met Motor hoes.
BMW-R1200 GS-LC Carbon uitvoering.
Alles zoals standaard aanwezig.
De BMW heeft zeer veel extra opties.
O.A :
BMW Motorrad Navigator V Navigatie.
Xenon verlichting
LED Dagrijverlichting
Dit gewoon op de originele Canbus aansluiting met originele aansluitingen.
Originele BMW Verstralers LED
AltRider Crash Bars for the BMW R 1200 GS Water Cooled .
De beste en dikste ( meest veilige ) Crash bars.
Bekijk de testen hierover.
Hepco & Becker Xplorer Alu Case Side case left 40 black,(lichte streepjes op de hoek )
Hepco & Becker ophang systeem links .
Rechter koffer ophang systeem is ook aanwezig.
Wunderlich BMW zijtasjes
Puig Black Rear Wheel Fender/Hugger
Tank Guard Black Krauser
Headlight Protector Black,kantelbaar
Air intake Black
Knipperlichten Black
Side stand enlarger
Vstream scherm van Ztechnik donker.
Enz, enz .
Verder nog wat extra’s op de motor ter bescherming, enz,enz.
De grootste verandering in het nieuwe 2013-model van de BMW R1200 GS-LC is natuurlijk de nieuwe waterkoeling van de boxermotor. Een enorme overstap voor een motorconfiguratie waarbij de 'oude' luchtkoeling juist als één van de karakteristieke punten van de boxermotor werd gezien. Maar, een must door de voortschrijdende emissie-eisen en het bereikte plafond qua vermogen. Het vermogen is met 15 pk toegenomen tot 125 pk bij 7700 toeren/minuut en het koppel kreeg 5 NM meer, tot een maximum van 125 NM bij 6500rpm. De koppeling is, om dit extra vermogen de baas te kunnen, een nat exemplaar geworden, ook al zo'n karakteristiek punt dat opgeofferd moest worden in de vooruitgang.
Bij de 'ombouw' naar waterkoeling kon tegelijkertijd het in- en uitlaat traject "verticaal " worden gemaakt, waardoor de gasstromen meer lineair lopen. Het motorblok oogt hierdoor een stuk minder massief, maar toch heeft de motorfiets als geheel zijn robuuste uitstraling behouden, dit met name door de kappen rondom de radiateurs aan de voorzijde. De kenmerkende snavel is wat langer geworden, de koplamp werd opnieuw vormgegeven en uitgerust met LED verlichting, wat een rustige en goed verspreide lichtbundel geeft. De kleine, scherp gelijnde knipperlichtjes links en rechts van de koplampen passen helemaal in de nieuwe lijn van de GS. Aan de achterzijde is de uitlaat verhuisd naar de rechterzijde en daarbij wat omhoog geplaatst, ondanks de enorme uitlaatdemper blijft het enkelzijdig opgehangen achterwiel zo mooi in beeld. De cardan ging juist weer naar de linkerzijde.
Ook nieuw is het ride-by-wire E-gas, hierbij heb je ook de keuze uit verschillende rij-modi. Het ESA (Electronic Suspension Adjustment systeem), dat we kennen van het oude model, is nu verfijnd en werkt interactief met de motorfiets. Alle parameters zijn instelbaar en afleesbaar op de display op het dashboard, maar dit vergt in het begin soms wel wat zoekwerk. Het Automatic Stability Control (ASC) vult de hiervoor genoemde modi aan met zo optimaal mogelijke grip en remkracht op de verschillende ondergronden, bij andere merken zouden we dat traction control noemen. Als laatste is het frame vernieuwd en stijver geworden.
Rijden
De GS is een hoge motorfiets, het opstappen vraagt voor mensen van geringere lengte wel wat handigheid maar het nieuwe zadel is in hoogte en in lengte verstelbaar. Hierop plaatsnemend valt meteen de slankere tank en het brede stuur op, die combinatie geeft een goed gevoel van controle over de motorfiets. Tijdens het starten voel je meteen de kenmerkende slinger van de in lengterichting geplaatste krukas, een draai aan de dunne ride by wire gashandel geeft een krachtige, felle reactie van de 1200 cc boxertwin.
Het wegrijden en doortrekken in toeren gaat heel soepel, hierbij zijn de 15 toegevoegde pk's duidelijk voelbaar. Samen met de 5 extra Newtonmeters, die zeer functioneel zijn uitgesmeerd over het toerengebied, levert dat een uiterst krachtige acceleratie op, wat met een mooie en duidelijk hoorbare roffel van de boxer samengaat. Ter illustratie, in de zesde versnelling trekt hij vanaf lage snelheid in één vloeiende lijn naar de 230 km/u op de teller. Dit komt overigens bijna overeen met 226 km/u op de vanaf het stuur te bedienen Garmin/BMW-GPS-navigatie.
Inhalen is in elke versnelling geen enkel probleem, een draai aan het gas levert altijd meer dan voldoende trekkracht op.
De vernieuwde GS voelt tijdens een snelwegrit op alle snelheden stabiel en vertrouwenwekkend aan, het gaat dan ook altijd moeiteloos (te) hard.
Al dit geweld is uiterst nauwkeurig en met weinig kracht stil te zetten met de vierzuiger Brembo remklauwen. Hierbij doet het ABS op de achtergrond ongemerkt zijn werk als dat nodig mocht zijn.
De totale winddruk wordt, ondanks het kaal ogende uiterlijk, goed van je lijf gehouden. Een duopassagier zit hoog achter je en kan ook nog eens een goede zitpositie vinden door de verstelbare zitplek.
Het windscherm is traploos in hoogte verstelbaar maar dat gebeurt met een grote draaiknop in de kuip.
De keuze uit verschillende mappings -die je kunt instellen vanaf de linker stuurzijde- zijn duidelijk voelbaar in de afgifte van het vermogen. De "rain"-modus geeft een veel rustiger reactie op het gas voor het rijden op een natte weg. De "road"-modus is al een stuk feller in zijn respons voor een droog wegdek. De "dynamic "modus reageert heerlijk direkt en fel voor het geval je zelf als berijder in een sportieve modus staat. Deze dynamic-stand heeft dan ook duidelijk de voorkeur en is ook in nat weer goed te rijden door het mooi uitgesmeerde vermogen. Het optionele ESA-veersysteem doet zijn werk ook onopvallend, je kunt kiezen uit de standen "comfort", "normaal" en "hard" afhankelijk van je persoonlijke wens of belading. Wat opvalt is dat de motor, ongeacht de kwaliteit van het wegdek en of belading, altijd stabiel en rustig aanvoelt.
Samen met de BMW Motor word de Helm Schuberth C3 Pro (Classic )XL 60/61 verkocht.
Helm is als nieuw, zonder enige kras of beschadiging.( 2 jaar jong)
Kenners hoef ik verder niets uit te leggen over de gerenomeerde specificaties van deze Moter helm.
De stilste helm op de markt !!
Compleet met de Schubert SRC-System Pro c3 60/61 + alle accessoires-papieren dozen van alles aanwezig ook van de Schubert helm !
Schubert Hoes /zak voor over de helm.
Stekkers alles is aanwezig en in nieuw staat !
Misschien 5X gebruikt.
Motor Navigatie V als nieuw + stevig opbergtas.
Alles aanwezig ook de doos + papieren.
Navi volledig geupdate.
Alles meer dan in “ Perfecte staat “ !!
Tevens ook nog 1 complete “ EXTRA “ set “ AltRider Crash Bars for the BMW R 1200 GS Water Cooled . !!
Ook een Zwarte uitvoering behoeft verder geen uitleg, kenners weten hier alles van!
Motor papieren en boekjes en diverse info aanwezig.
Alle onderhoud gedaan bij BMW Motor Houtrust Motorrad Forepark Den-Haag.
De BMW R1200GS-LC is al jaren de bestverkochte motor van Nederland, België en nog veel meer Europese landen.
De motor heeft geen schadeverleden, pekel, storingen en/of gebreken. Het is een hele keurige motor zoals de kritische BMW rijders het graag willen zien.
Alles gaat in 1 Koop en niet apart verkocht !!
Op onzin biedingen wordt niet gereageerd en worden.
Locatie: Zuid-Holland - The Hague
Toegevoegd op 8 dagen geleden en vervalt op 15 December
Advertentie id: 946468
[ ]
686 bezoeken