BMW Roetfilter dpf off E60 E61 520d 525d 530d 535d X3 X5
225 EUR
BMW X3 X5 E60 E61 E63 roetfilter / dpf off incl. softwaremodificatie, de/montage roetfilter en modificatie roetfilter.
Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- (geldt voor 80% van de modellen) incl. montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder Pk's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Softwaremodificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software, wordt het softwareprogramma van uw auto door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer regenereert en geen foutmeldingen meer op het roetfilter geeft.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,
Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 201.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”
Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing tov nieuw filter
– Geen terug komende problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur
– Inlaatlucht is koeler. (koele lucht geeft een betere verbranding)
– Meer vermogen
– Minder verbruik
– Motor reageert sneller
Nadelen.
– Uw auto is minder milieuvriendelijk door een hogere roetuitstoot.
– De overheid gaat vanaf 2019 de wegenbelasting voor diesels met een uitstoot meer dan 5mg/km verhogen dus de euro 1, euro 2, euro 3 , euro 4 en euro 5 zonder roetfilter met 15%.
Als tijdens APK naar voren komt dat een roetfilter niet goed werkt, doordat deze kapot is of een slechte imitatiefilter of leeg is, kan men ervoor kiezen een nieuwe te plaatsen of het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen , de auto komt dan in uitstoot klasse tot 25mg/km.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro voor stage 2.
Bij sommige 4 wiel aangedreven modellen geldt een meerprijs voor de/montage.