De motor is voorzien van een nieuw geslepen krukas, nieuwe bigends en hoofdlager. STD-zuigers in verbuste cilinder. Elektronische spanningsregelaar. SRM-oliepomp. Nieuwe kleppen en klepgeleiders in aluminium kop. Gereviseerde magneet en 12V dynamo.
Cosmetisch volledig aangepakt, nieuw spuitwerk, nieuwe wielen, nieuwe Amal etc. Nieuwe uitlaatbochten, nieuwe dempers, nieuwe schokbrekers, nieuwe vorkpoten.
De BSA A10 was in de jaren '50 de toonaangevende Superbike. De motorfietsen werden door de fabriek afgeleverd met de resultaten van een testrun op de vermogens testbank. De klant kon voor een belangrijk deel bepalen hoe de motorfiets werd afgeleverd. Met of zonder toerenteller, Siamese uitlaat, verchroomde spatborden etc.
De A10R Super Rocket volgde in 1958 de A10R Road Rocket op. Ze had nog steeds een Amal TT-carburateur, maar het losse inlaatspruitstuk was vervallen, zodat het niet meer mogelijk was een tweede carburateur te gebruiken. Wel waren de kleppen groter geworden en met de 356-sportnokkenas leverde dat 43 pk op. Door een kortere eerste versnelling was de acceleratie verbeterd. De halve naaf-trommelremmen waren vervangen door volle naaf-exemplaren, nog steeds 8 inch voor en 7 inch achter. De stangbediening van de achterrem was vervangen door een bowdenkabel.