Buscamper Peugeot Boxer L3H2 met stalling

39.000, EUR

Dit doet ons wel een beetje pijn, maar hier is hij dan toch: onze camperbus ‘Neo’.

Neo is een Peugeot Boxer die wij samen hebben omgebouwd tot een fantastische campervan. We zijn samen met hem 9 maanden Europa doorgekruist en hebben de mooiste avonturen beleefd. Inmiddels zijn we alweer een tijdje terug van onze reis en we gunnen Neo nieuwe avonturen!

Neo hebben we gekocht als lege bus, met destijds maar 133.000km op de teller. In acht maanden tijd hebben we hier ons eigen huisje van gebouwd. De camper beschikt over bijna alles wat een huis ook heeft, alleen dan op iets minder vierkante meter. Er is een knusse en gezellige zithoek aanwezig. De tafel kun je naar beneden klappen zodat hier een comfortabele lounge ontstaat. De keuken is fantastisch; er is voldoende ruimte om te snijden (je kunt ook het aanrecht nog verlengen met het stuk aan de zijkant) en er is een super stevig 2-pits gasfornuis. Er is een ruime wasbak (geloof me, dat is fantastisch handig!) met een kraan met spray stand en stromend water (77 liter watertank). Onder de wasbak bevindt zich de vuilwatertank (20 liter), die je er via een luik aan de voorkant eenvoudig uithaalt om te legen (wij deden gemiddeld vijf dagen met 77 liter en leegden elke ochtend eventjes de vuilwatertank). Verder beschikt de keuken over grote lades met veel ruimte voor bestek, servies en pannen. We hebben er een compressorkoelkast (inhoud 85 liter) ingebouwd waar je ontzettend veel in kwijt kunt. Tot slot hebben we een Maxx-fan ventilator ingebouwd. Als je kookt kun je de stand op ‘uitblazen’ zetten, zodat de kooklucht snel de camper uitgaat.

Dan de slaapkamer. Het bed is heerlijk groot (140mx1.96) en heeft een goed dik matras van de Ikea (nieuw aangekocht voor onze reis). En als je lekker met de camper aan het strand staat en je gooit de achterdeuren open, dan heb je vanuit de slaapkamer de mooiste uitzichten die je maar kunt bedenken. Aan elke kant van het bed zit een nachtlampje, zodat je ’s avonds ook nog je boekje kunt lezen. Boven het bed bevindt zich een dakluik. Als je deze ’s nachts openzet en de Maxx-fan op standje ‘uitblazen’, wordt er een luchtcirculatie gecreëerd zodat je ook lekker koel in slaap kunt vallen.

Onder het bed is veel ruimte voor spullen, en op het dak kunnen ook surfplanken gebonden worden. Daarnaast is er ontzettend veel opbergruimte; er is een grote hoge kast, er is opbergruimte in de zitjes en je kunt veel spullen opbergen in bakken boven het passagiersgedeelte. Als je de achterdeuren open doet, kun je een doucheslang bevestigen aan de watertank. Zo heb je in de zomer ook een heerlijke douche – perfect voor na het surfen of om even op te frissen.

En dan de techniek. Te beginnen met de dieselkachel. Deze hebben we er in laten bouwen en ontzettend van genoten. We hebben zelfs twee maanden in de sneeuw gekampeerd, en in de bus was het altijd heerlijk warm. De bus is dan ook geheel geïsoleerd met 19mm Armaflex. Ook tussen de kurkvloer en de bodem zit een isolatielaag van 19mm. Het is heerlijk vertoeven – welk seizoen ook!

Voorop het dak hebben we twee zonnepanelen geïnstalleerd (2x180watt). Deze zitten aangesloten op een ruime accu van A-merk Victron (12V/220AH). Deze accu wordt op 3 manieren opgeladen: via de zonnepanelen, door te rijden (de startaccu voedt dan de huishoudaccu) en er is de mogelijkheid om hem aan het campingstroom te leggen. Het is ons in 9 maanden tijd niet gelukt om de accu leeg te krijgen (verre van zelfs). Sterker nog, wij hebben hem nooit aan het campingstroom hoeven hangen, omdat hij voldoende werd opgeladen door de zonnepanelen en door te rijden – je kunt dus onbezorgd voor lange periodes off-grid staan!

Technische informatie over Neo
Het is een handgeschakelde 6-bak, 3.0 liter, en het is een 177pk uitvoering. Het is een ontzettend krachtige motor en hij rijdt meer dan zalig. De motor van deze uitvoering is van hoge kwaliteit en niet bang om menig berg te beklimmen. De bus komt uit 2012 en heeft nu ongeveer 158,8k op de teller. Door het dakterras is de bus 2,75m hoog en Neo is 6m lang. We hebben het bankje voorin omgeruild voor een passagiersstoel, voor dat beetje extra comfort én omdat je dan van achteren naar voren kunt lopen - fijn als je even iets wilt pakken. Let op: door de tussenwand kunnen de rijder- en passagiersstoel niet heel ver naar achter. Voor lengte tot ongeveer 1.85m comfortabel. Tot slot, er zitten prima boxen in de bus voor je favoriete road-trip mixtapes!

We hebben er door een erkend bedrijf een Bearlock in laten zetten voor extra beveiliging en de verzekering. De camper is altijd goed onderhouden en staat sinds augustus in een overdekte en verwarmde camperstalling. We hebben hem zelf all-risk verzekerd tijdens onze reis en de elektra & keukenaansluiting zijn gecontroleerd en goedgekeurd door een taxateur van camperverzekeraar Aveco. Deze documenten hebben we nog en kunnen we meeleveren.

Facts & Figures

• L3H2 variant
• Krachtige 177pk motor
• Gewicht: 2737 kilo
• +- 158.800km op de teller
• Euro5
• We hebben er tijdens onze reis gloednieuwe Michelin All-season banden opgezet
• 77 liter schoonwatertank
• 20 liter afvalwatertank
• Stahoogte in de camper van 1.86 cm
• Elk een eigen slaapkamerkast + netje
• Grote staande kast met 3 grote compartimenten voor opbergruimte
• Vast bed van 196 x 140
• Zuinige standkachel, aangesloten op dieseltank - winterkamperen daardoor mogelijk!
• Buitendouche (alleen koud)
• Maxxfan met meerdere ventilatiestanden
• 4 x Dimbare sfeerspots in plafond
• Losse passagiersstoel ipv bankje voorin
• Alle elektra van A-merk Victron
• Victron accu 12V 220AH AGM Accu
• Grote omvormer: Victron pure sinewave inverter phoenix 12|1200
• 2x 180 Watt zonnepanelen met Victron MPPT charge controller 100|20
• Victron acculader Blue Smart charger 12v|30a
• Victron battery monitor
• Accu op te laden tijdens rijden via Victron Cyrix-ct Scheidingsrelais
• Mooie ruime keuken met houten keukenblad
• Ruime spoelbak met kraan met 2-standen (spray en normaal)
• Waterpomp makkelijk aan te zetten via switch in keuken
• 2 stopcontacten in de keuken
• 1 stopcontact in de stoel (alleen voor campingstroom)
• Dubbele USB-lader bij de stoel
• Stevig 2-pits gasfornuis van Klarstein
• Compressor koelkast 85 liter: Indel B Cruise 85
• Gastank 5,9 liter (propaan) volgens norm geïnstalleerd, vgoedgekeurd door taxateur
• Alle deuren en lades met druksluiting / magneet
• Grote garage om al je spullen op te bergen
• Opbergruimte onder de stoelen
• Geheim luik voor belangrijke spullen
• Groot raam bij zitjes met zonnewering
• Volledig geïsoleerd met Armaflex 19mm
• Inclusief alimineum zonwering voor op de ramen
• Trekhaak
• Bearlock slot
• Taxatierapport meegeleverd voor verzekering
• APK geldig t/m oktober 2024

Anders dan aangegeven in de omschrijving betalen wij €235 per kwartaal aan wegenbelasting.

Hij heeft hier en daar wat krasjes in de lak omdat we langs takken zijn gereden. Deze zitten niet diep, maar zijn wel zichtbaar. Op de achterdeur zit een soort klein deukje. Deze zit al in de bus toen we hem hebben gekocht.

Wij hopen enorm dat de volgende eigenaar ook zoveel mooie herinneringen maakt met onze Neo. Uiteraard mag hij (of misschien nu wel een zij) opnieuw gedoopt worden en zijn wij erg nieuwsgierig naar de nieuwe naam!

Groetjes,

Merel en

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 17 December
Advertentie id: 2075378
    [ ]     41 bezoeken