Onder het reviseren van cilinderkoppen valt het opnieuw
bewerken of vervangen van versleten of beschadigde onderdelen. Deze kunnen dan
opnieuw op elkaar afgesteld worden zodat de cilinderkop weer als nieuw
functioneert.
Verder kunnen cilinderkoppen worden aangepast op LPG of
loodvrije benzine. Dit door de zetels te vervangen met zetels van een
hoogwaardiger materiaal.
Als de cilinderkop geen losse zetels bevat wordt de kop uitgekoterd
zodat er wel zetels kunnen worden gemonteerd.
Als er twijfel bestaat of een cilinderkop gescheurd is kan deze worden afgeperst op een afpersbak.
Deze bootst de bedrijfsomstandigheden in een draaiende motor
na, waarbij eventuele scheuren zichtbaar worden.
Wij leveren ook losse cilinderkoppen, vandaag besteld morgen
in huis!
Mail u kenteken en motorcode en wij zullen u zo snel
mogelijk een prijs en levertijd doorgeven.
Benzine injectoren reinigen en testen.
Vervuiling van het brandstofsysteem van benzine motoren is helaas en probleem wat veel voorkomt
De vervuiling die in de loop van de tijd optreedt kunnen vele problemen veroorzaken.
Veel van de problemen worden door de bestuurder van het voertuig vervelend ervaren.
Veel voorkomende problemen met injectoren zijn:
o Minder vermogen
o Afgenomen rijcomfort.
o Stationair niet mooi lopen en afslaan van de motor.
o Startproblemen
o Niet op alle cilinders lopen
o Verhoogd brandstofgebruik.
o Schade aan de katalysator.
o Verhoogde uitlaatgas emissies. De APK viergasmeting kan hierdoor niet goed zijn.
o Motormanagementlampje op het dashboard gaat branden.
Â
Het is heel erg belangrijk voor de motor dat de opbrengst van alle injectoren in orde is. Als het sproeibeeld van de injectoren verstoord is, zal dit consequenties hebben voor het functioneren van de motor. Bij verstoring kunnen bovengenoemde klachten optreden en in het ergste geval leidt het zelfs tot motorschade.
Omdat vervuiling vaak de voornaamste reden is dat injectoren problemen geven is het raadzaam de injectoren te laten reinigen en testen.
Bij het testen wordt gekeken naar het sproeibeeld, de hoeveelheid ingespoten brandstof, het inspuitpatroon ( inspuitbeeld) en al dan niet lekken van de injectoren. ( de zogenaamde lektest)
Voordat de injectoren op de testbank gaan worden ze eerst uitwendig gereinigd, waarna ook het elektronische gedeelte van de injector wordt beoordeeld.
Op de testbank worden de injectoren in 4 fases gereinigd:
Â
Fase 1: het verwijderen van O-ringen en het screenfilter.
Fase 2: het aangestuurd ultrasoon reinigen.
Fase 3: het "backflushen" van de injectoren (topfeed)
Fase 4: het testen van de injectoren: door middel van de testvloeistof worden de injectoren aanvullend gereinigd.
Â
Â
Het ultrasoon reinigen van de injectoren.Â
  Â
REINIGERÂ Â
Als laatste test worden de injectoren ook gecontroleerd op nadruppelen of lekken.
Als uit de test blijkt dat de opbrengst of het sproeibeeld te veel afwijkt zullen we adviseren een of meerdere injectoren te vervangen.
In onze uitgebreide testruimte kunnen wij bijna alle soorten en merken injectoren kunnen reinigen en testen.
Het testen van diesel verstuivers kan u geld besparen!
Â
Met onze computer gestuurde Carbon-Zapp Diesel Tech CRU.2 verstuiver tester kunnen wij onder alle denkbare omstandigheden een verstuiver testen.
Deze tester beschikt over voorgeprogrammeerde testprogramma's die regelmatig geüpdatet worden.
Wij kunnen een verstuiver testen en van de resultaten een uitdraai maken.
Ook kunnen wij specifiek testen. Zowel druk (tot 2200bar) , aanstuurtijden multi shot tot 9 inspuitingen als frequenties zijn op de tester instelbaar. Doet een probleem zich onder specifieke omstandigheden voor, dan is het mogelijk die omstandigheden na te bootsen en in het testprogramma op te nemen.
Je kunt bij vermoedelijke klachten natuurlijk zomaar alle verstuivers vervangen, wat heel kostbaar is. Het is financieel meer verantwoord en je hebt vaak een betere diagnose als je de verstuivers laat testen. In sommige gevallen lost een (deel) revisie van een verstuiver het probleem al op. De inspuithoeveelheid van een verstuiver moet namelijk binnen bepaalde grenzen vallen. Wanneer alle verstuivers binnen deze grenzen vallen kan de regeleenheid de onderlinge verschillen corrigeren. Heeft de auto echter een bepaald aantal kilometers achter de rug dan kun je er natuurlijk altijd voor kiezen de verstuivers allemaal te laten reviseren of zogenaamde ruil verstuivers plaatsen.
Wij leveren ook nieuwe en gereviseerde verstuivers.
 Na de test worden de injectoren met een testrapport afgeleverd.