citron Dyane project

2.350, EUR

Citroën Dyane 6, 1984 ( dus wegenbelasting vrij ) Verzekering 38,00 euro per jaar.
Carrosserie met 4 deuren en een grote achterklep , 602 cc motor en met schijfremmen.
Dyane heeft een wat meer gestroomlijnde carrosserie dan een Eend , maar daaronder zit de gewone techniek van een 2CV6 .
De Dyane is wat exclusiever dan de Eend wat er zijn er veel minder van gemaakt , er rijden er nog maar ca. 400 in NL rond.
Belgische papieren zijn aanwezig , Project auto en het Chassis is in orde , carrosserie heeft een opknapbeurt nodig.
Daar wordt momenteel hard aan gewerkt , hoe meer er aan gedaan wordt des te hoger de prijs.
Inmiddels zijn de beide driehoeken achter de voorwielen tot aan de motorkap , de binnen-schermen voor , de voorspatboorden , de achter-spatboorden en 3 deuren roestvrij , deukvrij en de omgezette metalen randen verstevigd met staal . Aan de buitenkant zie je daar niets van maar deze onderdelen zijn gemaakt uit 0,6 mm plaatstaal en nu dus veel sterker.
Deze delen zijn ontdaan van de verflagen , ontroest , roeststukken zijn door staal vervangen, en in de Epoxy-primer gezet.
Ik heb van deze werkzaamheden meer dan 130 foto’s waarop duidelijk de werkwijze is te zien, en waarop je kan zien hoe grondig en secuur alles gedaan is ( deze foto’s stuur ik op verzoek via whatsapp graag toe , zodat U een veel beter beeld krijgt van het geheel ).

Auto stuurt goed , schakelt goed , rem zoals het hoort en start direct. Geen roest rond de voorruit , geen roest om alle ramen , felsnaden in de voorspatboorden en in de zijkanten net boven de achterdeuren , zijn allemaal in tact en rubbers zijn goed.
Er zit roest bij de bevestiging van de veiligheidsgordels achter in de auto , onder en achter de achterbank .Deze roestig en krokante delen worden nu vervangen , evenals de C-stijlen .
De vloer is in zonder roest . De auto is compleet , met 2 extra voordeuren en een extra achterklep. De voordeuren zijn uitgevoerd met aan beide zijden schuifraampjes , deze schuiven in rubbers , worden niet meer gemaakt en de rubbers die beschikbaar zijn kosten rond de 180,00 euro per deur.
De 2 extra voordeuren zijn van een Acadyane ( bestel Dyane ) , de deuren zijn qua vorm het zelfde maar uitgevoerd met draairamen ( dus geen last meer van erg dure rubbers) . Ik heb ook nog 2 nieuwe ( dure ) rubbers. Deze rubbers zijn apart te koop , zitten dus NIET bij dit project.
Stoelen en achterbank zijn aanwezig , gezien de leeftijd wel opnieuw bekleden met aan te kopen nieuwe bekleding voor ca 220,00 euro compleet .
Het enige wat ontbreekt is het kunststof- linnen dak ( aanschaf ca 200,00 euro ) verder is de auto compleet met wat extra onderdelen zoals ontsteking en achterlichten , ook het frontdeel onder de voorbumper ( altijd weggeroest , over het algemeen krokant , volledig vergaan ) uitgevoerd in keflar dus nooit meer roesten , is aangeschaft.
RVS voorbumper en achterbumper zijn aangeschaft ( zijn in voorbeeldige staat , kan niet beter ) .
Ik heb ook al , voor de compleetheid van de auto , 4 nieuwe banden gekocht ( Deze banden zijn apart te koop , 400,00 euro ). Deze banden zitten dus niet in het project.
Auto wordt de komende weken opgebouwd , om voor aanvraag voor een NL-kenteken ter controle naar de RDW te brengen. Waarna de restauratie weer verder gaat. Het gaat hier dus niet om een gestrand project.
De auto staat ons niet in de weg , dus als U besluit om de Dyane over te nemen en U heeft er nog geen plaats voor , dan kan deze auto hier nog rustig een paar weken blijven staan , ook het komen brengen van de auto naar Uw adres is in overleg , voor mij totaal geen probleem .
Dus ik kom hem gewoon brengen. kosten voor het brengen in overleg.
Eventuele leuke inruiler behoort ook tot de mogelijkheden.
Ik ben vergeten te vermelden : Uit de foto-reeks valt duidelijk op te maken dat het hier gaat om een ( h )eerlijke auto.

De vraagprijs is vast , dus niet bieden . Bieden kan wel maar naast de auto ( prijs is dus bespreekbaar ) .

Lees dit goed :

De prijs is voor de auto ( chassis, motor, carroserie ), maar zonder de gerestaureerde autoonderdelen zoals binnenschermen , spatborden , grill, deuren enz. 
Per gerestaureerd deel vraag ik 150,00 , en 11 delen zijn inmiddels gerestaureerd. Hoe langer ik restaureer , hoe duurder wordt de auto ( lijkt me logisch ) . Dit is geen gestrand project . 
Foto 4 is een voorbeeld hoe dat deze auto wordt als hij klaar.

Locatie: Noord-Brabant - Galder

Toegevoegd op 16 uur geleden en vervalt op 13 January
Advertentie id: 1975956
    [ ]     75 bezoeken