Halverwege de jaren '80 zat voor deze HY zijn dienst bij de Nederlandse Rijkspolitie erop. Een particulier kocht de bus via De Domeinen van de Nederlandse staat. Het kenteken dat hij erbij kreeg was van '66, maar de bus is duidelijk tien jaar jonger. Dankzij zijn politiewerk is deze bij Citroën Nederland in Amsterdam geassembleerde HY al vanaf het begin van zijn bestaan met zorg onderhouden. En dat is nog steeds te merken: de 'snelle' HY78 motor loopt mooi, schakelen is zo soepel als maar kan in een HY, het chassis is in goede staat en de carresorie is weliswaar hier en daar bijgewerkt maar nergens 'rot'. Een jaar geleden is een nieuwe en zeer comfortable Autohome Topsleeper daktent gemonteerd op een speciaal voor deze bus gemaakt dakrek met stalen dakrongen die de lijn van bus volgen. Het campergedeelte bevat een keukentje met gasstel, koelkast en stromend water. De tot tweepersoons bed(je) om te bouwen bankjes zijn net voorzien van 'new old stock' jaren '70 oranje bekleding. De oranje rolgordijntjes rondom zorgen ervoor dat het in de bus altijd zomer is, en zijn een knipoog naar de oranje strepen en plaatwerkdelen die de bus sierden in zijn politietijd. Nieuwe velgen, vrijwel nieuwe banden, gereviseerde remmen, nieuwe benzinepomp: met deze bus kan je direct fluitend op vakantie. Als je tijd hebt kan je daarvoor de bus met een fijn rollertje voorzien van een kleur die jij mooi vindt. Ik had al gekozen voor het originele kiezelgrijs maar heb besloten dat aan een nieuwe liefhebbende eigenaar over te laten. De bus is eventueel ook zonder daktent te.