Contest 31HT in topconditie NU TIJDELIJK IN PRIJS VERLAAGD
25.000 EUR
Contest 31 HT
Bouwnummer 19
Bouwjaar 1973
Lengte: 9,5m
Breedte: 3,15m
Diepgang: 1,45m
Doorvaarthoogte: 13,50m
Motor: Vetus M2.06 (met ca. 1350 uur op de teller)
Eind 2007 zijn wij eigenaar geworden van dit schip, en sinds die tijd heeft het schip zowel van binnen als van buiten een volledige refit ondergaan. We hebben veel tijd en geld gestoken om haar in de conditie te krijgen waarin zijn zich nu bevindt, en onderscheidt zich hierin ten opzichte van menig ander. De vraagprijs lijkt op eerste gezicht stevig, maar als u de boot komt bezichtigen, dan zult u zien dat deze meer gerechtvaardigd is. U koopt een kant-en-klaar schip, waarmee u zelfs (mede door de door ingebouwde Webasto kachel) nog prima deze herfst en winter mee weg kan. Het schip ligt klaar voor vertrek!
Nu tijdelijk in prijs verlaagd !!! De vraagprijs is echter een vaste prijs die niet meer onderhandelbaar is. De vraagprijs komt ongeveer overeen met hetgeen wij sinds 2007 in de boot hebben geïnvesteerd, en dat is nog exclusief de aanschafprijs van destijds. Als we de aanschafprijs meerekenen, dan hebben we ongeveer het dubbele uitgegeven...... Waarom dan toch verkopen zult u zich wellicht afvragen? De reden is simpel; wij hebben ons oog laten vallen op een groter schip.
De romp en dek zijn beiden professioneel overgeschilderd / gespoten met de verf van Awlgrip. De boot is o.a. voorzien van een Victron acculader, Victron accumonitor, schakelpanelen van Pros, Webasto-kachel en een gasdetectiesysteem van BEP Marine. Kortom: allemaal kwaliteitsproducten die je mag verwachten op een zeer degelijk en zeewaardig schip als Contest. Zo'n beetje alles aan de boot is in de loop van de jaren vernieuwd, en gemaakt zoals wij dat graag wilde zien. Onderaan de advertentie vindt u een totaaloverzicht, maar de laatste grote vernieuwingen zijn:
2015: buiskap, kuiptent en zeilhuik vernieuwd (zeilmakerij Stellendam)
2016: schroefaslagers, schroefas afdichting en waterpomp vervangen
2016: Nieuwe fok + grootzeil (Hagoort)
2017: Nieuwe kunststof watertanks (totaal ca. 150 liter.) en dieseltank (100 liter)
De motor krijgt elke winter een onderhoudsbeurt, en periodiek gaat de boot er uit om de romp te kunnen poetsen en om nieuwe anti-fouling op het onderwaterschip aan te brengen. De laatste keer dat dit is gedaan, was afgelopen mei.
Naast de bovengenoemde nieuwe zeilen van Hagoort uit 2016, behoren ook een spinaker (met slurf), genua, kleine fok en stormfok tot de garderobe.
De boot beschikt over een afsluitbare kooi in de punt, die plek biedt aan 2 personen. Tevens is er nog een hondenkooi achterin, die plek biedt aan 1 persoon. De banken in de salon kunnen uitgeschoven worden, waardoor ook daar nog 2 a 3 slaapplaatsen gecreëerd kunnen worden.
Verder zijn inbegrepen:
een maatwerk wintertent van zwaar PVC-doek (ter bescherming van de kuip).
Stuurautomaat (Autohelm 2000)
Marifoon (Shipmate RS8300)
Radarreflector
Garmin Gps 152
Sestrel kompas
Autoradio met cd-speler (Pioneer)
TV met dvd speler (12V en 230V)
Schuimblusser (2kg), poederblusser (1kg) en een blusdeken
Anker, ankerketting en ankerlijn (in ankerbak) en een 2e kleiner anker (in bakskist)
6 stuks stootwillen
Landvasten
Schoten voor de fok en separate schoten voor de spinaker
Handleidingen en diverse papieren (o.a historie)
De vorige eigenaar heeft een preventieve osmose behandeling laten uitvoeren en 2014 hebben wij aanvullend alle verf van de kiel verwijderd en deze opnieuw afgewerkt met 2componenten-verf (de IJssel coatings). Voor zover bekend is in 1988 de mast vervangen.
Boot is te bezichtigen in Herkingen (Grevelingen), en ligt voorlopig nog in het water.
Hieronder kunt u in vogelvlucht lezen wat er allemaal aan de boot is gedaan:
2014
Verfsysteem kiel verwijderd en opnieuw geschilderd met 2 componenten-verf (de IJssel coatings)
Waterlijn opnieuw geschilderd met 2 componenten-verf (de IJssel coatings)
Alle rompdoorvoeren en afsluiters vervangen