Het schip lag tot in 2015 op zoet water, maar is de afgelopen jaren geëquipeerd voor zeezeilen met veel aandacht voor veiligheid en navigatie (nieuwe verstaging, alle afsluiters en de schroefasdichting vernieuwd, nieuwe Raymarine plotter, ICOM DSC marifoon, AIS Transponder).
Het is een zeer zeewaardig schip dat vertrouwen geeft en veiligheid biedt, ook onder ruigere omstandigheden. De motor heeft relatief weinig uren gemaakt. De romp en de anti-slip delen op het dek zijn enkele jaren geleden geverfd in twee-componenten door een professionele jachtschilder. Schip is met veel aandacht onderhouden. Het schip is een eyecatcher.
Verstaging en spanners vernieuwd 2012 (De Vries, Makkum).
ELECTRA/MOTOR
Lombardini 27 PK 3-cylinder, stille en betrouwbare, dieselmotor met 620 draaiuren (jaarlijks onderhouden).
RVS dieseltank 100 liter.
Professionele revisie van de electra in 2012 (Nieuw Philippi schakelpaneel, grotendeels nieuwe bedrading, etc). Schema van de bedrading aanwezig. Bedrading is genummerd.
Gescheiden start- en serviceaccu's. Serviceaccu's Varta 2 x 90 A (2012).
Victron BMV 602 battery monitor (2012) om het stroomverbruik van de gebruikers precies te kunnen controleren.
Mastervolt slimme accu-lader (2011).
NAVIGATIE
SILVA kompas (2013).
Navigatieverlichting, zalinglicht.
ICOM 505 DSC marifoon bij kaartentafel + handheld mic in de kuip (2012, 2015).