The Classic Sport Ignition is ontstaan vanuit onze passie voor klassieke auto's.
Met onze jarenlange ervaring in de automotive elektronica hebben we de ultieme elektronische ontsteking voor uw klassieker ontwikkeld.
Zestien met zorg getunede curves staan voor uw type auto klaar.
Het kiezen tussen de curves gaat zeer eenvoudig, u hoeft alleen maar de verdelerkap te openen.
De electronica is ingebouwd in een niet van origineel te onderscheiden behuizing, uw klassieker behoud zijn originele look.
"Moderne techniek in een originele behuizing!"
CLASSIC SPORT IGNITION
De Classic Sport Ignition is een volledig elektronische ontsteking ingebouwd in een originele behuizing. Door de mechanische vervroeging met contactpuntjes en veertjes te vervangen door elektronica, met daarin 16 geprogrammeerde curves, kunnen wij uw auto op ieder toerental voorzien van het juiste ontstekingstijdstip. Door de toevoegingen aan de moderne benzine, zijn de eigenschappen drastisch gewijzigd, waardoor ze vaak niet meer overeenkomen met de oude fabrieksinstellingen van uw auto. In onze programmatuur is hier rekening mee gehouden. Dit garandeert een optimale verbranding, waardoor uw motor beter presteert bij alle toerentallen. Door de sterkere vonk en de nauwkeurige timing, start de motor makkelijker en loopt hij stationair regelmatiger. Doordat u tussen verschillende curves kunt kiezen, kunt u vermogen- en/of koppelwinst behalen.
Daarnaast heeft u geen onderhoud meer doordat de contactpuntjes, de mechanische vervroeging en het eventueel aanwezige vacuummechanisme zijn vervangen door moderne elektronica. Ook zijn er geen toleranties meer in de timing door slijtage. De elektronica is volledig ingebouwd in een behuizing welke gelijkend is aan het origineel. Met de verdelerkap gemonteerd is er geen verschil zichtbaar.
BEWEZEN KWALITEIT
De ontstekingen van Classing Sport Ignition zijn ontstaan vanuit de klassieke race- en rallysport en hebben zich bewezen in o.a. de Monte-Carlo Rally Historic, Wintertrail, Tulpenrally, Carrera Copacabana en Amsterdam-Beijing.
De Classic Sport Ignition is zeer makkelijk te verstellen. De verdeler hoeft niet gedemonteerd te worden, u hoeft alleen maar de verdeler kap te openen en u kunt met behulp van een kleine schroevendraaier meteen kiezen uit de 16 verschillende curves. Een duidelijk knipperende led geeft aan voor welke curve u gekozen heeft.
Inbouw handleiding Classic Sport Ignition CSI
Verschillende vervroegingscurven in te stellen (max. 16, zie bijgelverde tabel)
Voor 12 Volt; bobine meer dan 2,5 ohm
Lees deze handleiding zorgvuldig door.
Een onjuiste installatie kan de CSI vernielen en/of schade aan de motor toebrengen!
Raadpleeg ons bij twijfel
Pas op voor Hoogspanning!
Installatie:
1. Controleer de weerstandswaarde van de bobine. Voor 12 Volt; bobine meer dan 2,5 ohm.
Een te lage weerstandswaarde veroorzaakt oververhitting en/of schade aan de CSI.
2. Zoek het statische afstelpunt van de motor op (zie werkplaatshandboek) zodat de rotor naar de
bougiekabel van de eerste cilinder wijst.
3. Verwijder de oude ontsteking en plaats de CSI.
4. Koppel alle draden van de bobine los, zoek uit welke draad de 12 Volt voeding is, sluit die aan op
het + contact van de bobine samen met de rode draad van de CSI.
Andere draden nog niet aansluiten.
Als op de zwarte draad de 12 Volt rechtstreeks wordt aangesloten, zal de eindtrap defekt raken!!
5. Schakel het contact in.
6. Verdraai de CSI totdat de led knippert; het aantal keren dat de led oplicht is het curve nummer
wat ingesteld is.
7. Stel m.b.v. een kleine sterschroevendraaier de juiste curve in. (zie tabel)
8. Verdraai de ontsteking langzaam naar rechts (met de klok mee) totdat de blauwe led continu
gaat branden: de CSI staat nu afgesteld op het statisch afstelpunt. Zet de CSI nu vast.
9. Schakel het contact uit en sluit nu ook de zwarte draad aan. (op de ? pool van de bobine)
10. Monteer de verdelerkap en sluit de bougiekabels aan, let op de volgorde en houd de hoogspannings
kabels zover mogelijk weg van de andere kabels. (ter voorkoming van storingen/overslag)
11. Monteer de vacuumslang (voor zover aanwezig)
12. Zet de auto in z'n vrij en start de motor.
13. De eventuele draad van de toerenteller kan nu ook op de zwarte draad aangesloten worden.
14. Controleer de afstelling m.b.v. een stroboscoop.
pertronix, ignitor , ignitor I , Ignitor II , ignitor 1 , ignitor 2 , 123ignition , w ignition , accel , ducellier , bosch , sev marchel ,lucas , Mallory , autolite , 123ignition , prestolite , delco ,fomoco , wignition , Hitachi , holley , marelli , Mitsubishi ,nippondenso , electronic ignition , plug n play ignition , dgignition , pertronix distributor Pertronix Ignition StroomverdelerV8 rover Pertronix OEM ontsteking Rover V8 Land Rover, Range Rover ,Rover, V8, Pertronix, ontsteking, Pertronix Flame-Thrower ontsteking Lucas 35D8 35DLM8