DPF FAP Roetfilter off DCI meer vermogen minder verbruik
225 EUR
Renault DCI Roetfilter / DPF / FAP off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter. Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- incl. BTW en montage uitlaatdeel.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met betere prestaties en minder verbruik.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hogere co2 uitstoot door slecht presteren motor
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Softwaremodificatie:
Naar het verwijderen/leeghalen van het roetfilter, is het van groot belang om het softwareprogramma van uw auto correct aan te passen. Dit omvat meer dan alleen het uitschakelen van het gehele storingsgeheugen zodat de auto nooit meer een fout melding aangeeft!
Het is juist van belang dat er geen regeneratieprocessen meer worden opgestart door het motormanagement en alleen de specifieke roetfilter gerelateerde storingen worden weggeschreven. De andere storingscodes moeten actief blijven om te kunnen waken over de motor.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Hierdoor blijft uw auto zonder roetfilter zelfs nog binnen de Euro uitstoot normen.
Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Een diesel auto van bijvoorbeeld 2007 moet aan dezelfde APK emissienorm voldoen als een diesel auto van 1979.
BPM / Belasting:
Alleen voor belastingvrije diesels, bijtelling vriendelijke lease auto's tijdens de lease en auto's vanaf bouwjaar 01-01-2013 geldt een belastingvoordeel t.o.v. een auto zonder af fabriek roetfilter. Voor deze modellen bieden wij dan ook geen roetfilter off oplossing aan.
De dpf/fap off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 of een stage 2 performance chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.
Voorkom terugkerende roetfilter kosten en bespaar op uw brandstofverbruik!
Haalt u zelf het roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 75 euro..