DPF Fap Roetfilter Off HDI meer vermogen minder verbruik

275 EUR

Peugeot HDI / FAP / Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en leeg halen roetfilter. tot bouwjaar 2011.


Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu 275,- incl. montage en BTW.


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.




Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- stijgend olie pijl
- Hogere Co2 uitstoot vanwege slechter presterende motor
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk



Softwaremodificatie:

In de afgelopen 15 jaar zijn we bedrijfsmatig gespecialiseerd in software en mechanische tuning, met een team van 9 autoliefhebbers waaronder enkele 1e automonteurs en een software engineer, werken we dagelijks aan de meest verschillende auto's.

Het programma van uw auto zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren en de roetfilter gerelateerde worden fouten aangepast, deze modificatie is in de afgelopen jaren al bij veel HDI motoren succesvol toegepast.




Roetfilter modificatie:
Bij de uitlaatmodificatie laten we het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt en wordt professioneel gelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.



APK roetmeting:

Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.

Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.

“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”

Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.

Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen is het mogelijk het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen.

Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.


Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +30pk of een stage 2* +50pk chiptuning(*niet bij alle modellen mogelijk), meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.




Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.


Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 8 January
Advertentie id: 941499
    [ ]     121 bezoeken