DPF Roetfilter off Crafter meer vermogen minder verbruik

195 EUR

VW Crafter TDI Roetfilter / DPF off / verwijderen incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.


Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 195,- incl. montage en BTW (161,- excl. BTW).


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding en het motorvermogen stijgt. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de turbo des te warmer de ingaande lucht in de motor. Warme lucht bevat minder zuurstof dan koude lucht. Koudere lucht zorgt dus voor een betere verbranding en geeft hierdoor meer vermogen en een beter verbruik

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen, blijft deze koeler en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.



Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Hogere Co2 uitstoot door slecht presterende motor
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk



Softwaremodificatie:
In de afgelopen 12 jaar zijn wij uitgegroeid tot een onderneming met 9 vaste medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs Wij zijn gespecialiseerd in motormanagementsystemen, (chip)tuning software en mechanische tuning.
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.



Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dicht gelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.



APK roetmeting,
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:

Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.

Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelde APK emissienorm als voor een diesel van 1979.

De VW Crafter 2.5TDI is nieuw zowel met als zonder roetfilter geleverd zowel in Nederland als in de rest van Europa.
Op de website van de overheid www.vwe.nl kan men na een kentekencheck zien dat een roetfilter eerst verplicht is vanaf bouwjaar 2011.


Tuning:
De dpf / roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175,- of 225,- euro voor stage 2.



Contact:
Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 7 dagen geleden en vervalt op 15 December
Advertentie id: 743252
    [ ]     192 bezoeken