DPF Roetfilter off Opel CDTI meer vermogen minder verbuik
225 EUR
Opel 1.9 2.0 2.5 CDTI Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter. Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- incl. montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met betere prestaties en minder verbruik.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Softwaremodificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software, wordt het softwareprogramma van uw auto door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer regenereert en geen foutmeldingen meer op het roetfilter geeft.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
De Opel 1.3 & 1.9 cdti motoren zijn nieuw zowel met als zonder roetfilter geleverd zowel in Nederland als in de rest van Europa.
Tuning:
De DPF/ roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met stage 1 of stage 2 chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2.
Haalt u zelf het roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 75 euro.
Voor de Insignia modellen geldt een meerprijs van 50 euro.