DPF Roetfilter off Renault DCI meer vermogen minder verbru
295 EUR
Renault DCI Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter. Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 295,- incl. montage en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met betere prestaties en minder verbruik.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.
Softwaremodificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software, wordt het softwareprogramma van uw auto door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer regenereert en geen foutmeldingen meer op het roetfilter geeft, bij onze modificatie blijven alle andere controlefuncties actief en blijven als voorheen over de motor waken!
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK uitstootnorm .
De roetuitstoot norm is vanaf bouwjaar 1979 tot juni 2008 gelijk (3K). vanaf juni 2008 is dit 1,5k.
Bij auto's vanaf bouwjaar 2006, wordt geen roetmeting meer doorgevoerd maar een obd diagnosescan als er geen emissie relevante storingen naar voren komen is de auto goedgekeurd.
Er is voor een af fabriek roetfilter geen subsidie of fiscale korting gegeven en er is ook geen korting op de wegenbelasting. Alleen voor belastingvrije diesels en bijtelling vriendelijke lease auto's geldt een fiscaal voordeel en auto's vanaf 01-01-2013. Voor deze modellen bieden wij geen roetfilter off oplossing.
De dpf off is ook leverbaar in combinatie met een eco-tuning of stage 1 of een stage 2 performance Chip. meerprijs respectievelijk 145 of 195 euro voor stage 2.
Tevens kunnen wij direct uw EGR klep (uitlaatgasrecirculatieklep) softwarematig dichtzetten voor slechts 25 euro meerprijs.
Voorkom terugkerende roetfilter kosten en bespaar op uw brandstofverbruik!
Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.
Locatie: Gelderland - s-Heerenberg
Toegevoegd op 6 dagen geleden en vervalt op 15 December
Advertentie id: 205117
[ ]
208 bezoeken