DPF Roetfilter off Transporter T5 Meer vermogenMinder verbr
225 EUR
VW T5 1.9 2.5 TDI roetfilter / dpf off incl. de/montage uitlaatdeel, modificatie roetfilter en softwaremodificatie (regeneratie stop en diagnoseneutraal) en incl. BTW (excl. btw 186,-).
Klaar terwijl u wacht.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.
Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling vooral bij langdurig hoge snelheden
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Brandstofverslindende regeneratieprocessen welke tot 12 minuten duren
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Hogere Co2 uitstoot door slecht presterende motor
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Vertraagde gasreactie
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.
“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”
Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.
Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2. Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW
Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min.Websitewww.tunex
Locatie: Gelderland - s-Heerenberg
Toegevoegd op 12 dagen geleden en vervalt op 12 December
Advertentie id: 1420526
[ ]
80 bezoeken