DPF Roetfilter off Transporter T5 Meer vermogenMinder verbr
225 EUR
VW T5 1.9 2.5 TDI roetfilter / dpf off incl. de/montage uitlaatdeel, modificatie roetfilter en softwaremodificatie (regeneratie stop en diagnoseneutraal) en incl. BTW (excl. btw 186,-).
Klaar terwijl u wacht.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.
Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling vooral bij langdurig hoge snelheden
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Brandstofverslindende regeneratieprocessen welke tot 12 minuten duren
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Hogere Co2 uitstoot door slecht presterende motor
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Vertraagde gasreactie
Softwaremodificatie:
In de afgelopen 12 jaar hebben wij een team van 9 medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs ons gericht en gespecialiseerd in motormanagement software en mechanische tuning.
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes, zodat uw garage andere storingen gewoon kan uitlezen.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,
Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”
Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing tov nieuw filter
– Geen terug komende problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur
– Inlaatlucht is koeler. (koele lucht geeft een betere verbranding)
– Meer vermogen
– Minder verbruik
– Motor reageert sneller
Nadelen.
– Uw auto is minder milieuvriendelijk door een hogere roetuitstoot.
– De overheid gaat vanaf 2019 de wegenbelasting voor diesels met een uitstoot meer dan 5mg/km verhogen dus de euro 1, euro 2, euro 3 , euro 4 en euro 5 zonder roetfilter met 15%.
Als tijdens APK naar voren komt dat een roetfilter niet goed werkt, doordat deze kapot is of een slechte imitatiefilter of leeg is, kan men ervoor kiezen een nieuwe te plaatsen of het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen , de auto komt dan in uitstoot klasse tot 25mg/km.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2. Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW
Voorkom terugkerende roetfilter kosten en bespaar op uw brandstofverbruik!
Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 8 dagen geleden en vervalt op 16 December
Advertentie id: 886519
[ ]
119 bezoeken