Draak

16.000 EUR

Prachtige Draak. Nieuw, nooit in het water geweest.  Mahonie op eiken. Eiken wrangen, spanten en kielbalk. Twee waterdichte compartmenten met inspectieluiken. De koker waar de spinakerchute doorheen loopt is waterdicht. Buiswater komt niet in het voorste compartiment. Dat kan weggepompt worden uit het diepste gedeelte van de bilge. Pomp is aanwezig, de voorziening om te lozen via een gat in de spiegel ook. Het achterste compartiment is ook waterdicht, de bakstagen lopen door waterdichte kokers, evenals het hekstag.   Romp is geheel gelijmd met epoxy. Romp is van binnen en buiten behandeld met epoxy. Teakdek met mahonie lijfhouten, teak vlonders. Bilge is afgelakt. Boot is afgelakt. Voorzien van 1 laag antifouling op het onderwaterschip. Kielboutgaten zitten er in. Door de wrangen geboord, en de gaten zijn nabehandeld met injecteer epoxyhars.  Gaten geboord en getapt in de kiel. Kogellager Ronstanbeslag. Alle mogelijke blokken en (curry) klemmen.  Op de taak berekend.  Trimmogelijkheden (voorbereiding) aanwezig als: Neerhouder, bakstagen,(fijn en grof) spinaker schoot beslag, lierloos genua systeem, etc. Er zit geen tuig of rondhouen bij. Wat klein cosmetisch werk moet nog gedaan worden. De behandelde kiel zit erbij, moet er nog onder gehangen worden. Lijfhouten dek,  een aantal moet vervangen worden (zitten erbij) wat schilder (en blank lakwerk)werk. Roer nog maken. Hout zit erbij in de vorm van de twee helften waar het uit opgebouwd moet worden.  In twee a drie weekeinden is de boot vaarklaar. Er zit tevens hout bij voor het afwerken. Een flink stuk Teak en een flink stuk Sipo Mahonie.  De boot gaat  weg om gezondheidsredenen. De romp is onder licentie gebouwd. Met toestemming van de ISAF.   In het begin heb ik hulp gehad van een botenbouwer en iemand die gespecialiseerd is in restauratie werkzaamheden. Tevens hd ik regelmatig bezoek en begeleiding gehad van een docent van de scheepsbouwafdeling van de MTS in Amsterdam. Er is (nog) geen meetbrief. Materiaal om twee slaapplaatsen te maken zit erbij(is een bouwpakket) Voor de duidelijkheid (maar waarschijnlijk overbodig te zeggen voor de kenners) Epoxy heeft een uitstekende hechting aan en met hout, in tegenstelling tot polyester. Dit middel is tijdens de bouw van deze Draak NIET gebruikt. Enkel epoxy dus. Voor het lijmen, fillets en afwerking. Dat houdt in dat het een ultra stijve romp is geworden. Er is goed gelet op de gewichtsdistributie, en nergens zwaarder waar nodig. Het is een ondershoudsarme boot door het doorvoeren tot in detail van het gebruik van epoxy.  Aan de afgelakte buitenkant zijn heel wat lagen Sikkens twee componenten systeem gebruikt. Een compleet systeem met daaronder expoxy hars. Volgens de officiële meetmallen van de Draak lijkt alles binnen de toleranties te.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 19 January
Advertentie id: 887718
    [ ]     210 bezoeken