Na 19 jaar doe ik met pijn in me hart, mijn Ducati 851 strada S3 uit 1990 in de verkoop.
De reden van verkoop is het bezit van andere Ducati en het ontbreken van tijd om beide regelmatig te berijden. Ik blijf dus genieten van de prachtige diepe roffel van de 90 graden V-twin met 8 kleppen en super stuurgedrag. De motor is alleen gebruikt in het weekend, bij mooie weer en temperaturen boven de 15 graden (vandaar de lage km stand). De motor heeft de laatste 20 jaar geen pekel gezien en heeft altijd in verwarmde garage gestaan.
Dit is de straat versie (strada) van de motor waarmee Raymond Roche, Marco Lucchinelli, Giancarlo Fallapa en Doug Polen vele overwinning hebben behaald en basis was voor de 888 en later werd het blok als uitgangspositie gebruikt voor de 916 en huidige modellen. De 851 was toen der tijd een openbaring met betrekking tot lage gewicht, stuurgedrag, pk/gewicht verhouding, remmen en prijs. Met 32.000 gulden was hij in veel gevallen 10.000 gulden duurder dan een alternatief van Yamaha of suzuki. Ik heb een MOTO73 uit 1990 met daarin de test van motor waarin alle details en bevinding beschreven zijn, met de titel" voor de echte fijnproefers".
Bijzonderheden:
- compleet originele motorfiets
- motorblok (niet opgeboord/aangepast tot 888) en frame horen bij elkaar
- standaard uitlaten en bochten
- correcte kuipdelen en stickers (onder blanke lak)
- aluminium tank (deuk vrij)
- aluminium multi mechanisch verstelbare achter vering
- SHOWA hydraulisch multi instelbare achter pot vering (originele Marzocchi aanwezig)
- Marzocchi M1R multi instelbare voorvork (zeldzaam en erg kostbaar)
- Brembo wielen en remmen
- 19684km
- Motor gekocht bij GILEX in Amsterdam in 1999 en onderhouden door Ducati dealer/experts motor revisie in 1999 Rekeningen van revisies, reparaties en aankoop onderdelen aanwezig.
14 jaar geleden gestart met de restauratie om hem naar showroom conditie te brengen:
2005 motor revisie naar aanleiding van olie lekkage op motorblok deling (lagers, pakkingen & zuiger veren nieuw)
2017 voorvork revisie: - olie keringen - glijlagers boven en onder - olie - stofkappen - veer poten verchroomd
2017 nieuwe wiellagers voor en achter
2018 nieuwe koelvloeistof 2018 nieuwe remolie
De motor heeft laatste 14jaar weinig km gereden, maar heeft wel ieder jaar te minste 2x 30min gedraaid op nieuwe benzine en benzine is voorzien van toevoeging om behoud te garanderen (zoals injectoren van benzine inspuiting)
Met de vraagprijs is er nog ruimte genoeg om hem voor deze zomer gebruiksklaar te maken:
- nieuwe riemen (onderdelen 80-100 euro + montage kosten)
- nieuwe olie (40-80 euro) (olie filter lever ik mee)
- nieuwe accu (60-80 euro)
opmerking: indien dit een probleem is dan wil ik dit best regelen tegen kostprijs
volgende documenten beschikbaar op aanvraag:
- taxatie rapport uit 1990 (20.000 euro taxatie waarden)
- rekeningen
- registratie nummers van frame, motor, type aanduiding
- Uitgebreide foto presentie van motor met en zonder kuip
- MOTO73 test
- werkplaats handleiding + onderdelen boek en
Locatie: Noord-Holland - Callantsoog
Toegevoegd op 10 dagen geleden en vervalt op 28 November
Advertentie id: 796636
[ ]
794 bezoeken