17168km. Bouwjaar: 1998. Ten opzichte van de Superlight (MKIV) werden er ook slechts kleine detailwijzigingen aangebracht op de Superlight (MKV) voor 1996. De Superlights uit 1996 kwamen nog steeds met het...
Ten opzichte van de Superlight (MKIV) werden er ook slechts kleine detailwijzigingen aangebracht op de Superlight (MKV) voor 1996. De Superlights uit 1996 kwamen nog steeds met het genummerde plaatje op de kroonplaat. (Productie totaal: 309 stuks). De luchtgekoelde motor heeft een inhoud van 904 CC. Verder is het viertakt V-Twin Cilinder SOHC Desmodronic motorblok voorzien van twee kleppen per cilinder. Het vermogen van 78 PK (57 kW) wordt afgeleverd bij 7.000 rpm. Het koppel is vastgesteld op 84 Nm bij 6.400 rpm. De motor had een droog gewicht van 182 Kg en behaalde (voor die tijd) al een topsnelheid van ca. 221 Km/uur. De overbrenging vindt plaats via een 6 versnellingsbak die via een ketting het achterwiel aandrijft. Voor de rest is de motor voorzien van de vanaf begin 90ér jaren door Ducati veel gebruikte Showa Upside-Down voorvork en een dubbele schijfrem aan de voorzijde en een enkele schijfrem aan de achterzijde.Als verzamelaar in de praktijk de meest moeilijke motor om aan je collectie toe te voegen door het (t.o.v. de andere modellen) zeer beperkte productie aantal van slechts 309 (!) exemplaren! Als Ducati verzamelaar kan een Superlight eigenlijk niet ontbreken. Als je het SL900 register ook raadpleegt kun je lezen dat er meerdere personen zijn die één of meerdere Superlights in hun bezit hebben, waarbij niet iedereen ervoor kiest om zijn Superlight om uiteenlopende redenen te registreren
**deze prachtige in nieuwstaat verkerende Ducati is origineel Nederlands geleverd en heeft recent zeer groot onderhoud gehad a 2550,- facturen ter inzage