Ducati Monster 900

4.250 EUR

Zo goed als originele M900 van 1998 met maar 17.743km. Ik ga ervan uit dat jij een echte motorliefhebber bent als deze advertentie je aanspreekt.
Mocht je contact opnemen lees dan eerst onderstaande "roman".
 
Deze motor is niet opgeknapt, gereviseerd of mooier gemaakt. Hij is gewoon nog zo netjes omdat hij binnen gestald is, niet in slecht weer bereden is en met liefde is bijgehouden. Natuurlijk is er her en der een spoortje te vinden van z'n leeftijd of oude tekortkomingen zoals het een Ducati uit de jaren 90 betaamt.

De motor is 3 jaar geleden vanuit Italie naar Nederland gekomen nadat hij daar vanwege omstandigheden veel te lang heeft stilgestaan.
Zoals je begrijpt, is een luchtgekoelde carburateur Ducati na 15 jaar in een droge stallingsruimte gestaan te hebben, niet meer te starten.
In Nederland is hij door gepassioneerde specialisten met liefde voor het vak weer veilig rijdbaar gemaakt.
Ja inderdaad, dat heeft geld gekost, maar als je geen onderhouds budget hebt moet je geen Ducati kopen.

Dit is het laatste bouwjaar met:
Carburateurs (originele Mikuni 38mm)Aluminium achterbrug met de gouden kettingspannersShowa volledig instelbare USD voorvorkSachs achterschokdemperDashboard ZONDER toerentelerAluminium stuurLafranconi originele uitlaatdempersVierkante dikke oliekoeler3-weg kraan voor carburateurverwarmingOude tank en zadel combinatie (dus die controversiele "monster-zit" zodat jij er op de motor italiaans cool uitziet)metalen spiegelsvierkante knipperlichten ala 916170mm achterband van de 851 (dus geen 180!)
En 1998 is het eerste bouwjaar van de amerikaanse investeerder die Ducati redde van het fallisement uit handen van Cagiva. Vandaar het nieuwe lettertype op de oude tank (alleen 1998) en geen olifantjes meer, ook niet op de tankdop.

Momenteel is de motor uitgerust met "periode correcte" open BOS dempers uit de jaren 90, welke opnieuw gevuld zijn door één van die specialisten.
Vanwege de huidige geluids issues zijn de nette originele LaFranconi dempers erbij aanwezig.

Om het geheel betrouwbaar rijdbaar te houden is de originele vacuum membraan benzinekraan gedemonteerd (uiteraard aanwezig) en de oude spanningsregelaar vervangen voor het nieuwere "B" type.
Banden, remmen, ketting, kettingwielen, koppeling in prima originele staat.
Koppeling gemodificeerd door één van de specialisten voor veel mooier aangrijpen, maar vooral voor behoud van de korf van de droge platen koppeling.
Inmiddels is hij (nog maar) 4000km na z'n Desmo beurt, dus kan nog 6000km tot de volgende.

Waarom doe ik 'm van de hand? Tja,..
Hij moet rijden of dagelijks aanbeden worden en ik kan 'm die aandacht niet meer geven. Hij heeft al een keertje meegemaakt dat hij 15 jaar onberoerd werd achtergelaten en dat gun ik 'm niet nog eens.

Graag alleen reageren als je bovenstaande begrijpt en de motor echt wil hebben. Met alle respect, maar ik ga niet al die standaard vragen beantwoorden waar alle fora al vol van staan.
Mocht je nieuw zijn op dit gebied, serieus geintereseerd zijn (en je beperkt ingelezen hebt) wil ik je alles toelichten in een persoonlijk gesprek naast de motor.
Als je dan goed beseft wat het inhoud om Ducatisti te worden, gaan we desnoods bij mooi droog weer een stukje onvervalst monster rijden (ik rijd dan mee op een jap,.. sorry). Maar kijk uit...eenmaal gereden is er geen weg.

Locatie: Gelderland - Apeldoorn

Toegevoegd op 8 dagen geleden en vervalt op 11 August
Advertentie id: 1176794
    [ ]     83 bezoeken