Geweldig mooie Suzuki DR650 SE weinig kmx27s en vl upgrades
3.950 EUR
Helaas te koop vanwege aanhoudende rugklachten:
Erg jammer, aangezien ik de motor heb gekocht en aangepast om hem helemaal naar mijn zin te maken.
Het betreft een Suzuki DR 650 SE uit 1997, met de mooiste kleurstelling en technisch identiek aan de nieuwste modellen van 2022. Dit is dus geen oudere RSE.
Het is een super robuuste enduromotor, maar dan met normale Japanse onderhoudsintervallen, dus geen gedoe met zuigerwissels om de zoveel uur en andere problemen.
Ik heb deze motor zelf geïmporteerd vanuit Griekenland, omdat hij in deze kleurstelling en staat niet te vinden was in Nederland en de aangrenzende landen.
Hij komt van de eerste eigenaar (ik ben dus de 2e eigenaar)
Hij had hem gestaldb in een verwarmde garage in zijn vakantiehuis. Hij reed er af en toe een rondje op als hij daar was.
De teller stond op 7500 km toen ik hem kocht. Ik heb er 200 kilometer op gereden in de originele staat, en daarna heb ik hem stilgezet en helemaal aangepakt om hem volledig naar mijn wens te maken.
Helaas heb ik er na voltooiing maar 1600 km mee kunnen rijden, wat resulteert in een lage kilometerstand van slechts 9300 km!
Maar dat is mijn pech en uw geluk! Wat interessanter is, is wat er allemaal aan gebeurd is!
Ik vergeet vast wat, maar ik zal mijn best doen om alles te benoemen. Vraag vooral als iets niet helemaal helder is!
Regulier onderhoud ( ook dingen als balhoofd en swingarm)Motorblok is geflushed en gevuld met Vol Synth Motul 7100 20W50.Uiteraard ook het oliefilter vervangen.Oversized carterplug gemonteerd (zwak punt af-fabriek).Bougies vervangen (Iridium).Kleppen gesteld.K&N luchtfilter gemonteerd (gisteren nog gereinigd, onderhoudsset krijgt u erbij).Airbox Mod, cutout, snorkel-delete.Interne brandstoffilter verwijderd, externe geplaatst.Nieuwe Mikuni TM40 vlakschuif met acceleratiepomp gemonteerd en afgesteld (meteen nieuwe set kabels gemonteerd, zowel de pull als de push kabel vervangen).Nieuwe Leovince uitlaat gemonteerd, voorbocht geflowd.NSU schroeven geborgd.Starter clutch Torque Limiter geserviced.Voor en achter nieuwe organische remblokken gemonteerd en remmen geserviced (verse vloeistof, zuigertjes schoongemaakt, geborgd waar nodig).Gisteren nieuwe MotoBatt accu gemonteerd. De oude was goed, maar ik vind een frisse accu wel zo netjes. Aansluiting voor druppellader aanwezig, evenals USB.520 ketting en kettingwielconversie met de juiste tandwielen.DID ERV2 ketting gemonteerd (Profi Dry Lube, krijgt u erbij).Set Heidenau K60 gemonteerd met extra dikke Michelin binnenbanden (profiel is goed!).Voorvork aangepakt door Hyperpro (veren+olie+service).Achterveer geserviced door Hyperpro.Nieuwe vorkhoezen.Nieuw Pro-Taper CR mid stuur gemonteerd inclusief nieuwe handvatten.Nieuwe spiegels met MotoWolf spiegelverbreders.Nieuwe Acerbis Rally Brush handkappen gemonteerd.Nieuwe TrailTech Vapor teller + cluster gemonteerd, inclusief toerenteller, olietemperatuur en instelbare shift-light en temperatuurwaarschuwing.Zumo 595LM (navigatie, lifetime updates, audio, telefoon, spotify, headset, etc.) mét Zumolock.Stebel Nautilus luchthoorn.Korte kentekenplaathouder met LED-verlichting gemonteerd.Kleine knipperlichten gemonteerd.Koplamp gewrapped met gele folie.
Zoals ik al zei, ik vergeet vast wat! Ik zal de advertentie op een later tijdstip aanpassen, of u kunt het mij persoonlijk vragen.
De motor heeft bij zowel de vorige eigenaar als bij mij alleen e5 (laag ethanolgehalte) benzine gehad. Bij mij stond hij altijd onder een hoes in een verwarmde garage, en hij heeft waarschijnlijk maar één keer een klein regenbuitje meegemaakt in de zomer.
De motorfiets is schadevrij, en de kappen/tank etc. zijn ook in zeer nette staat.
De foto's geven een goede indficatie van de staat van de motor.
Het beste is natuurlijk om hem in het echt te bekijken!
Alle originele onderdelen zijn aanwezig, waaronder:
De originele onverprutste uitlaat, zonder roest.De originele Mikuni BST40 carburateur in zeer nette staat.Originele carburateur aanverwanten (vonkenvanger, ruisdemper, snorkel, etc.).Origineel stuur.Originele spiegels.Originele teller+kabel+klemmen.Originele instrumentencluster.Zadel-helmslot (zit nu een schrijfremslot).Originele kentekenplaathouder.Originele claxon.Verscheidene DB inserts voor de LeoVince uitlaat.Nieuwe pakking voor de LeoVince uitlaat.Nieuw setje stuurverhogers.Originele gereedschapssetje.
Ook hier zal ik vast wat vergeten zijn, maar het meeste heb ik wel benoemd, denk ik.
De motor wordt geleverd met een mooie gevoerde, ademende DS-Covers hoes. Het schijfremslot krijgt u er ook bij.
De navigatie heeft lifetime updates en is vandaag helemaal up-to-date gemaakt. Ik heb de framekleur laten maken bij een autolakkenspecialist, daar heb ik een spuitbus van, en een lakstift!
Al met al een geweldig mooie, geüpgradede DR 650 met weinig kilometers, waar iemand veel plezier van kan hebben!
De DR rijdt, stuurt en remt heerlijk, met een mooi geluid en heerlijke plofjes bij gas los. Schakelt soepel en de bak is ook stil (ook de 3e versnelling!).
Geen rammeltjes, kraakjes, piepjes of anderszins.
Alle keuringen zijn uiteraard toegestaan.
Denk aan een Erik van Lent, (uw eigen) garagist, een handige oom.
Prijs: Ik ga er niet voor terugkrijgen wat ik erin heb gestopt, maar ik hoef ook niet het onderste uit de kan.
Veel liever heb ik een vlotte en tevreden ver/aankoop.
De kale waarde (dus zonder alle verbeteringen en aanpassingen, en in slechtere staat met meer kilometers) begint rond de €4500.
U hoeft mij niet op mijn woord te geloven, kijk maar eens op kleinanzeigen.de.
Dat gezegd hebbende, hij is geprijsd om te verkopen! De prijs is vast!
Biedingen negeer ik, en berichten zoals "wat is je laatste prijs" of "voor xxx kom ik hem ophalen" daar reageer ik ook niet op. We hebben allebei (ik in ieder geval) wel iets beters te doen met onze tijd, toch?
Bij interesse zou ik zeggen: bel me!
Ik ben al ruim 17 jaar gecontroleerd en geverifieerd (ver)koper op Marktplaats met uitsluitend goede reviews, en ik wil dat graag zo houden!
De motor staat in regio Deventer (stedendriehoek, Apeldoorn, Zutphen, Deventer).
Proefrijden kan bij droog weer en na borgstelling!
Zolang de advertentie er staat, is hij nog beschikbaar. Ik ben soms wat slechter te bereiken, maar ik bel u dan zo snel mogelijk terug.
Reserveren is mogelijk, echter tegen aanbetaling.
Enkele technische details die ik heb aangepakt, en waar men goed op moet letten als je een DR koopt (dus niet alleen deze, maar alle 650 SE's). Doe er je voordeel mee als je toch besluit deze niet te kopen.
NSU schroeven (Neutral Sender Unit) kunnen loslopen, met kans op motorschade. Ik heb ze geborgd met borgdraad en Loctite.Startkoppeling Torque Limiter: deze ontbreekt standaard op alle modellen tot laat 2010, behalve op het modeljaar 1997 (deze). Als deze niet aanwezig is, loop je de kans dat het carter kapotslaat daar waar de startmotor zit als de motor een keer terugslaat. Geen zorgen, deze heeft dus wél een Torque Limiter.Olieplug: af-fabriek weinig vlees met kans op dol draaien. Ik heb er een grotere ingezet!Motorolie: af-fabriek organisch (an sich niet heel erg), maar als je er dan vol synthetisch in doet zonder te flushen, loop je kans dat er ergens wat aanslag loslaat en je motor zonder olie komt te draaien. Geen nood, ik heb hem geflushed.3e versnelling: kan gaan gieren als men slechte olie gebruikt, en als dat eenmaal gebeurt, moet de bak gereviseerd worden. Deze giert niet, en draait nu dus op goede olie.Brandstoffilter: zit af-fabriek intern en kan verstopt raken. Ik heb hem dus verwijderd en een grote externe opgezet.Ketting en kettingwielen: standaard 525, veel te zwaar en onnodig inefficiënt. Een goede 520 conversie is lastig, er zijn meerdere kettingwielen die "passen", maar er is maar één set die de juiste offset heeft. (Die zit hier dus ook op). Als je dat niet hebt, loop je het risico dat de ketting invreet in je frame/carterdelen.
Trefwoorden: Suzuki, DR, SuzukiDR, 650, DR650, Suzuki650, SE, DR650SE, Enduro, Allroad, Tour, Motor, Rijden, Zomer, TET, Vakantie, Trial, Big, Thumper, A1, A2, A, Motorrijbewijs, Rijbewijs, 110, 120, 140, 180, 210, 250, 400, 450, 500, 600, 650, 690, 700,.
Locatie: Overijssel - Deventer
Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 20 December
Advertentie id: 1855717
[ ]
117 bezoeken