Gillissen kotter met twee motoren (evt. inruil bespreekbaar)

145.000 EUR

Van dit model zijn slechts 3 stuks gebouwd door scheepswerf Bak te Broek op Langedijk. De afmetingen zijn 13,60 x 4,00 x 1,30 m., waterverplaatsing is 21 ton en het bouwjaar is 1976. Het schip is off-white van kleur met een caramel-kleurig accent (bies). Verder heeft het teak-dekken en enkele blankgelakte houten delen, alsmede een blankgelakte mast voor het steunzeil (bazaan). Dit alles tezamen geeft het schip een prachtige uitstraling die vele bewonderende blikken en opmerkingen oplevert!
Het schip is tweemotorig, voorzien van Nanni 5-cylinder dieselmotoren uit 2001 met ieder 85 pk. Hiermee is het schip fantastisch te manoeuvreren, om zijn as te draaien en op de centimeter nauwkeurig in een box te varen. De aanwezige boegschroef is nauwelijks nodig! De vorm van het schip (rondspant en spitsgat) zorgt er voor dat het schip uitermate zeewaardig is. Ook het gewicht helpt er voor te zorgen dat het prachtig door het water glijdt en zeker niet bang is voor zwaar water. Met windkracht 7 over de Waddenzee doet het schip niks. Het steunzeil zorgt er voor dat het schip, ondanks de rondspant-vorm bij golfslag van opzij niet te veel gaat rollen. Een genot om op dit schip te varen dus!
Het schip is altijd fantastisch onderhouden. Steeds zijn er zaken gemoderniseerd en vervangen. Voorbeelden hiervan zijn de motoren, maar ook is de achterkajuit volledig veranderd en is een tweepersoonsbed ingebouwd. De badkamer is ook gemoderniseerd, met o.a. een elektrisch toilet, douche en was-/droogmachine. In de kombuis is alle apparatuur elektrisch, met een 4-pits Siemens keramische kookplaat, afzuigkap en twee koelkastjes (beide vernieuwd in 2015).
De indeling is als volgt: Voorin een dubbel V-vorm bed, aan bakboordzijde de kombuis met er tegenover een dinette (om te bouwen tot 2 persoons bed). Dan de kajuit met de binnenstuurstand en een L-vormige bank met tafel. De bekleding van de dinette en de kajuitbanken zijn in 2012 vervangen, evenals de gordijnen. Naar achteren aan stuurboord de natte cel en aan bakboordzijde kastruimte. Achterin vervolgens de eigenaarshut met tweepersoonsbed.
Omdat er geen gas aan boord is, is er gekozen voor een zwaar elektrische verzorging. Die wordt o.a. verzorgt door 2 stuks Victron Phoenix Multiplus 24/3000/70 (2008) lader/omvormer en een Victron 1800 Watt scheidingstransformator. Daarbij 6 stuks service-accus Varta MF LFD230 12V/230Ah welke in 2016 zijn vernieuwd. De startaccu (12V/165Ah) is vernieuwd in 2012.
Aan apparatuur is er verder een Raymarine e7 Hybridtouch kaartplotter (2012), Autohelm ST7000 autopilot, Raymarine ST40 dieptemeter en ST60 Tridata. Tevens is er een RS8300 marifoon aanwezig en een Kenwood stereo met DAB+, Bluetooth, etc. (2018). Het ankerlier is een Lofrans Tigres (elektrisch) uit 2010.

Het schip ligt altijd in een schiphuis en gaat elke winter uit het water voor de winterstalling! Ook daar is niet op bespaard! En zelfs is het schip in 2017 volledig geschilderd en gelakt!

De kotter ligt in.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 14 January
Advertentie id: 849974
    [ ]     358 bezoeken