Honda 8 pk (6 op de kap) langstaart, tank, grote beurt zgan

1.250 EUR

Als 65+ hobby neem ik af en toe, kritisch en selektief ( met dezelfde instelling ruil ik dus ook slechts beperkt in) een buitenboordmoter aan boord die ik weer in top conditie breng.
Ze moeten zo goed, mooi en betrouwbaar (m.i.1e prioriteit op het water) worden dat ik ze achter mijn eigen visboot zou willen hebben hangen.
Elke motor krijgt een grote beurt: nieuwe bougie(s), carburateur ultrasoon reinigen, nieuwe brandstoffilter, nieuwe impeller, verse staartolie, verse carterolie, kleppen gesteld,doorgesmeerd, nagekeken, proefgelopen en afgesteld.
Mochten er zaken gerepareerd of vervangen moeten worden dan gebeurt dat uiteraard ook.
Gebruik uitsluitend originele nieuwe onderdelen, duurder maar iook merkbaar beter.
Verkoop (en koop!) geen motoren zonder proefloop, koffie houdt u tegoed tot het post corona tijdperk.

Honda 8 pk (6 op de kap).
Langstaart.
Werkschroef dus uitermate geschikt voor een wat zwaardere boot.
Honda tank
Grote beurt
 
Deze Honda 6 pk heb ik teruggebracht naar het originele ontwerp fabrieks vermogen van 8 pk, dwz de motor is niet opgevoerd maar de restrictie die af fabriek voor de 6 pk was aangebracht is verwijderd.
Dwz de gas aanslag die de opening van de gasklep beperkte is verwijderd, de begrenzing van centrrifugaal vervroeging onder het nokkenas tandwiel is teruggezet naar de waarde van de 8 pk; hierdoor draait de motor op het 8 pk ontwerp maximale toerental hetgeen ongeveer 750 rpm meer is bij volgas dan de 6 pk.
Documentatie en foto's van deze aanpassing krijgt u erbij als bewijs.
Overigens: ditzelfde blok met een cilinder inhoud van 197 cc werd door Honda ook ingezet voor de 9.9 pk alleen heeft die een aangepast kop en nokkenas.

Gelukszoekers; bij mij vindt u wèl het geluk van een mooie en betrouwbare motor maar kwaliteit heeft een prijs ( alhoewel die best scherp is als u de waarde van de grote beurt in aanmerking neemt!) en die is allicht nìet de "stuiver" die u in gedachten heeft, bespaar uzèlf en mìj dus svp de moeite van zinloze communicaties en bedenk "pech op het water is zuur, frustrerend, vermoeiend en kàn gevaarlijk zijn".

Met vriendelijke groeten,
Roel

Locatie: Overijssel - Hardenberg

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 20 December
Advertentie id: 1033974
    [ ]     282 bezoeken