Honda Civic EG4 HB 1,6l 16V Vtec turbo aangepast kentekenbew

3.200 EUR

Na 10 jaar trouwe dienst is het nu toch tijd voor een nieuwe eigenaar. Vanwege een nieuwe baan was ik genoodzaakt om een andere auto te kopen. Omdat er heel veel tijd en geld in de auto gestoken is heb ik hem toch maar gehouden. Nu bijna 3 jaar later is dan toch tijd geworden om een nieuwe eigenaar te zoeken. Het is zonde om wegenbelasting en verzekering te betalen voor een auto die je alleen gebruikt als hij maar weer eens MOET rijden.


Sommige dingen die bij eigenschappen staan kloppen niet, ik weet niet waar marktplaats zijn gegevens vandaan haalt maar blijkbaar niet van de juiste bron. Bijvoorbeeld remmen achter, turbo ja/nee en koppel. Het vermogen heb ik doorgegeven aan de RDW man, dit was een voorzichtige schatting van de tuner.  

De auto is door de jaren heen opgebouwd tot wat hij nu is. De veranderingen lees je onderaan. We de auto is uit 1992. We hebben hem in 2005 gekocht met 202.000 km op de teller. Eind 2010 is de auto compleet professioneel overgespoten in de originele Honda blauw metallic, kleurstaal nog aanwezig. Dezelfde plaatwerker heeft ook de beide achterschermen voorzien van nieuwe, dubbele inzetstukken. In januari 2011 is het huidige D16Z6 blok erin gekomen vanuit een DelSol, foto's aanwezig. Eris een maand mee gereden om te controleren of het blok met maar 191.000 NAP goed was. Eind februari 2011 is de turbokit geinstalleerd (bon van chippen aanwezig), samen met een nieuwe distributie en koppelingsset. De tellerstand van de auto hebben we gewoon door laten lopen om de NAP niet te verstoren. In november 2011 is bij de RDW het kenteken aangepast. Hij is dus gewoon legaal. Zoals de auto er nu bij staat is er geen probleem bij verkeerscontroles. De tijdelijke kentekens van de RDW zijn aanwezig, net als de laatste 10 APK formulieren. De auto is nooit te zien geweest op meetings omdat ik hem voor mezelf gebouwd heb. Ook ben ik de enige geweest die met de turbo setup gereden heeft, omdat je nooit weet of hij wel netjes warm gereden wordt. Hij heeft de testbank nooit gezien maar volgens de tuner moet hij net over de 200PK halen op deze druk. De druk kan hoger maar omdat hij iedere dag gebruikt werd wilde ik het graag heel houden.


Aanpassingen:

1,6l 16v Vtec motor D16Z6
Versnellingsbak D16z6
Aandrijfassen D16Z6
ECU D16Z6 professioneel gechipt bon aanwezig
Extra chip zonder launchcontrol
Turboset met laagst mogelijke druk van 0,5 bar, maar kan hoger. (daily driver)
Speciaal Apexi luchtfilter
Intercoolerset
Screamerpijp terug de uitlaat in
440cc injectors + aangepaste brandstofrail
Blowoff met alleen hard blaasgeluid, geen eekhoorn geluid
Aluminium radiator
Siliconen radiatorslangen
2 aftermarket koelvinnen
MSD ontsteking aanwezig
Licht vliegwiel + nieuwe koppeling (12.000 geleden)
Veerpootbrug

Rondom schroefset, nu nog in winterstand (eventuele drempels nieuwe eigenaar maar zo met de uitlaat op de grond te schroeven ;) )
VTI remmen upgrade naar 262mm ipv 242mm voor
VTI remmen upgrade van trommels naar schijven achter + nieuwe kabels
Rondom gegroefde en geperforreerde schijven
Klauwen voor nieuw gemonteerd in 2012 ivm lekkend rubber
Klauwen achter gereviceerd in 2012
VTI rembooster + remdrukverdeler.
Hoofdremcilinder nieuw in 2012 ivm algemene remrevisie
VTI stabilisatorstang achter (origineel niet aanwezig)
RVS uitlaat van voor naar achter inclusief katvervanger en DB killer. Enige stalen deel is het slakkenhuis van de turbo
Stuurbekrachteging origineel op de auto
15 inch wielen met goede banden
17 inch wielen met goede banden zo omruilen, 2 van de 4 moeten gebalanceerd/gericht worden. in overleg! foto 11
14 inch winterwielenset met wieldoppen + goede banden

Origineel schuif/kanteldak lekvrij
Originele electrische ramen
Origineel electrische spiegels, nu M3
Traanplaat vloermatten 3mm haast onbuigbaar
Prelude kuipstoelen voor
A-stijl meters, oliedruk, olietemp, radiatortemp.
Dashboard meters, brandstofdruk en turbodruk
Plasma wijzerplaten blauw
Blauwe wijzernaalden
Aluminium tellerbak plaat
Afneembaar sportstuur (anti-diefstal)
Pioneer radio/cd/mp3/usb met losse 4 kanaals versterker
Composet voor van Caliber
Ovale JBL speakers achter
Blauwe interrieur verlichting, ook onder de deurpanelen
Turbotimer HKS met km/u en RPM aanduiding (doos aanwezig)
Alarm met noodstroom, centrale vergrendeling en ultrasoon van een goed merk. (doos aanwezig)
Alarm is geschakeld met turbotimer. Op handrem zetten, weglopen en alarm aanzetten. Auto gaat vanzelf uit.

Buddy club 2 boddykit
Zwarte angeleyes koplampen met zwart gemaakte reflectors en chrome ringen van dim- en grootlicht
Rode angeleyes met comfort schakeling zodat ze aan gaan als je hem op alarm zet en na 30 sec weer uit gaan
Whelen flitsers in de koplampen met verborgen schakelaar
Lexuslook achterlichten met chroomlook richtingaanwijzers
Witte zij richtingaanwijzers
Spoiler op de originele grotere metalen spoiler
Aftermarket motorkap met bult. Folie moet vervangen worden, zelf uitkiezen of je carbon, mat of kleur wilt foto 11 (Ik ga geen 100 euro uitgeven terwijl de nieuwe eigenaar iets ander wil)
Achterklep geshaved, geen logo + extern slot (anti-diefstal)
Deurslot rechts geshaved, geen extern slot (anti-diefstal)
Voorschermen nieuw gemonteerd in 2011 voor het spuiten
Achterschermen voorzien van nieuwe dubbele inzetstukken in 2011
Complete auto professioneel overgespoten in eind 2010 in originele blauwe metallic, kleurstaal aanwezig

Deze onderdelen krijg je er gewoon bij of je laat ze liggen, dan gooi ik ze weg.
Motorblok D15B2 met D15B7 spruitstukswap (103 ipv 90 PK)
Versnellingsbak
Aandrijfassen (2x)
Spaghetti spruitstuk 4-2-1
ECu D16z6 origineel
ECu D15B7 origineel
ECu D15B2 origineel
Vliegwiel D16z6
Radiator met fan
Originele injectors + brandstofrail + drukregelaar D16Z6
Carterpan D16z6
Dynamo
Veerpoten (4x)
Originele paravan
Originele A-stijl bekleding L
Sleeparmen met trommels + handremkabels (2x)
V-blade ruitenwissers (2x)
Diverse radiator- en kachelslangen
MSD verdeelkap + kabels
Achterlichten (2x)
Koplampen (3x)
Spiegels electrisch (2x)
Diverse ontstekingsdelen
Diverse pakkingen, ook turbo gerelateerd
Katalysator
Deurhendel R met slot
Startmotors (2x)
Kachelradiator
Luchtfilters (2x openlucht)
Ruitenwissermechanisme
Brandstofdrukregelaar aftermarket met meter
Stuur origineel
Tellerbak origineel
Kachelbedienings paneel
Koelvin aftermarket
Catchcan
Tellerhuis origineel (zonder metertjes)
Diverse buizen + koppelstukken turbo
Doos met diverse electrische onderdelen, relais, schakelaars, map sensor, etc
Race brandstoffilter uitwasbaar (simpelweg nooit gemonteerd)


Als deze advertentie er nog staat heb ik hem dus nog! Als ik denk dat je serieus genoeg bent krijg je in overleg mijn telefoonnummer. Voor al het andere email me

Locatie: Flevoland - Almere

Toegevoegd op 24 dagen geleden en vervalt op 30 November
Advertentie id: 500466
    [ ]     520 bezoeken