Honda CR-V HR-V FR-V Roetfilter DPF off minder verbruik
295 EUR
Honda Roetfilter / DPF off incl. software modificatie en montage uitlaatdeel. Geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat tot 15% kan oplopen.
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 295- incl. BTW en montage.
Een verstopt filter, is dit slecht?:
Een verstopt of gedeeltelijk verstopt roetfilter zorgt voor teveel tegendruk in uw uitlaat systeem, dit is slecht voor uw motor en uw turbo en verhoogd het verbruik.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door teveel tegendruk
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- EGR klep schade door teveel druk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Minder Pk's
- Hoger brandstofverbruik.
- vertraging van het gaspedaal door slecht opspoelen van de turbo
Softwaremodificatie:
Het softwareprogramma van uw auto wordt dusdanig aangepast dat deze niet meer regenereert (diesel in het filter spuit) en geen foutcodes op het roetfilter geeft.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden modificatie blijft het katalysator zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Voor een auto van bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
Tuning:
Ook leverbaar in combinatie met stage 1 of stage 2 performance Chip. meerprijs respectievelijk 175,- euro voor stage 1 of 225,- euro voor stage 2.