Honda VFR 1200 X VFR1200x Crosstourer DCT 0.a Wilbers Corbin
9.500 EUR
Te koop: Honda VFR 1200 x crosstourer DCT, reisklaar
Wegens gezondheidsomstandigheden te koop mijn 100% reisklare crosstourer. Na een motorongeluk 6 jaar geleden waarbij ik hoofd/nekletsel heb opgelopen heb ik af en aan met deze fiets gedurende 5 jaar geprobeerd om het motorrijden weer op te pakken, helaas moet ik tot de conclusie komen dat dit niet meer zal gaan.
Het is niet de jongste en crosstourer of met de laagste km stand op het net, wel de compleetste en in zeer goede toestand. Ik heb echter letterlijk kosten noch moeite bespaard om de motor technisch en ergonomisch te optimaliseren om nog te kunnen rijden. Daar ben ik in doorgeslagen helaas zonder gewenst resultaat.
Ik heb ruim 6500 euro geïnvesteerd exclusief aankoop van de motor in 2018.Mn in de vering. Zie de genoemde prijzen bij de acceroires.
Dat ga ik er nooit voor terug krijgen, dus bieden mag maar houd het redelijk. Ik kan ook de motor volledig of deels origineel laten maken, kan er over de prijs worden gepraat.
Onderhoudshistorie aanwezig.
De VFR 1200 is met zijn fenomenale 1234cc V-4 motorblok, cardan en DCT versnellingsbak (automatisch schakelen of middel schakelaars aan het stuur) een van de meest comfortabele, makkelijkst rijdende en betrouwbaarste motorfietsen die je kunt kopen. Mn de DCT haalt veel beweging uit het rijwielgedeelte door schakelen zonder onderbreking in de aandrijflijn. Ook maakt dit dat je je veel meer op het rijden kunt concentreren ipv op het bedienen van de motor zelf.
De meest ondergewaardeerde allroad op de markt, zijn tijd ver vooruit gezien het succes van de ducati multistrada V4 op dit moment.
De motor kent standaard maar 3 nadelen die ik allemaal heb opgelost.
· Beperkte windbescherming van de ruit
· Wat hakkerige vering op slecht wegdek
· Zadelcomfort en plaatsing van de voetsteunen
Verbruik (1:17) en gewicht (280kg rijklaar volle tank) zijn gelijk aan de moderne allroads in de praktijk. Honda hanteert eerlijke opgaven, en geen truukjes als opgave van leeggewicht zonder accu en brandstof en brandstofgebruik bergaf bij 90km/u continue.
Technisch heeft de motor 2 maanden geleden een 0 beurt gehad. Dwz alle vloeistoffen, filters, remblokken voor. Vering zie verderop. Kleppen zijn gesteld bij 100k en gecontroleerd deze winter (0 verloop). Bougies iridium bij 100k. Geen olieverbruik. Nieuwe lithium accu. Technisch is de motor 101%. Nu ca 125k gelopen. Technisch bomproof, er rijden exemplaren rond met meer dan 5 ton(!) op de teller zonder noemenswaardige problemen.
Ik heb er een vfr1200f gietwiel bij met 190 achterband. Lichter en meer grip op de weg (450,-)
De motor komt op goede dunlop roadsmart 3 banden. Daarnaast heb ik er 2 nieuwe achterbanden bij (1x190 breed 1x150 breed) en 2 nieuwe voorbanden. Dit ivm de leverproblematiek van motorbanden van het afgelopen jaar. (450,-)
Windbescherming:
Volledig verstelbaar en turbulentievrije setup met:
Winglets op de zijkuip (69,-)
Palmer products in hoogte en hoek verstelbare steun (149,-)
Givi airflow in hoogte verstelbare ruit (ook tijden rijden) (139,-)
Barkbuster handbescherming (149,-)
Vering:
De achtervering bestaat uit een Wilbers nivomat (1149 euro exl inbouw) welke zichzelf aanpast aan de belading (veervoorspanning en in- uitgaande demping)
Voorvering is uit een 2018 VFR1200 welke is geserviced en aangepast door SO products Bornerbroek (jan 2023) (Bon aanwezig) (700,-)
Het rijwielgedeelte is hierbij gelijkwaardig, zo niet beter dan om het even welke allroad je op dit moment kunt kopen.
Ergonomie/comfort:
Zadel is een verhoogd exemplaar van Corbin. Belachelijk duur (849,-) , belachelijk goed. (zelf 1,82m lengte 34 spijkerbroek)
Origineel lagere zadel is aanwezig
Voetsteunen van SW motech (130,-)
De motor is meer dan fulloption:
Originele handvatverwarming met regeling geïntegreerd in handvat
Originele valbeugel
Originele led breedstraler met originele niet meer leverbare schakelaar
Originele middenbok
Originele in hoogte verstelbare topkoffer
K&N herbruikbaar luchtfilter (59,-)
Carterbescherming Hepco en becker 259,-
Bos einddemper ekeur, stiller als origineel (hoogte verstelbaar voor gebruik bij koffers) (459,-)
Hepco en becker lock it verwijderbaar kofferrek. In 5 min te installeren/verwijderen (260 excl montage)
Rear mudguard dubbel uitgevoerd tegen opspattend regenwater (129,- + 50,-)
Nog een in kleur gespoten rear mudguard erbij (119,-)
Zijstandaardverbreder (39,-)
Bagster tankhoes (140,-)
Enduristan sandstorm waterdichte tanktas (149,-)
Metalen GPS beugel (60,-)
GPS mount
TomTom 550 navigatie (400,-)
Navigatie geschakeld via armatuur
12v usb socket
Ingebouwde temp regelaar voor elecktrisch vest (119,-)
Givi fenderbag met bandenplakset en gereedschap ,-)
Locatie: Overijssel - Nijverdal
Toegevoegd op 5 dagen geleden en vervalt op 19 December
Advertentie id: 1540697
[ ]
122 bezoeken