Hierbij bied ik mijn Honda VFR400R te koop aan. Ik heb ‘m al 11 jaar in bezit. Sinds ik vader geworden ben kom ik niet meer aan rijden toe. Daarom bied ik ‘m nu te koop aan.
Deze kleurstelling is van modeljaar 1989. Hij is in 1991 voor het eerst op kenteken gekomen. Het kenteken is MS-25-PY. In 1994 is’ie naar Nederland geïmporteerd. Sinds 2012 is’ie in mijn bezit.
Wat ik het mooiste vind van de motor, is dat hij nog de originele kuipen heeft. Het is echter geen museumstuk. Zoals gezegd zijn alle kuipen origineel en ze zitten ook allemaal goed vast. Wel is de onderkuip wat gehavend en gerepareerd. Op de meeste andere kuipen zitten ook gebruikssporen, klein barstje hier, klein scheurtje daar, veegje hier, dingetje daar. Enkele jaren geleden zijn de velgen, vorkpoten en de kroonplaat opnieuw gespoten in de originele kleur, dus die zijn zo goed als nieuw.
Technisch is de motor in heel goede staat. Hij is gekocht bij en onderhouden door dé specialist van Nederland, 400cc V4 service. De kleppen zijn gesteld en de dynamo en de bougies zijn vervangen. Alles werkt geheel naar behoren en alle slijtagedelen zijn in goede staat. Vorige maand is de carburateur gereinigd, afgesteld en perfect synchroon gesteld door Roel (zie foto). Ook is er een nieuwe accu geplaatst. Alle sloten zijn gelijksluitend en er zijn 2 sleutels bij. De Motul 5100 10W40 motorolie is 4 jaar geleden vervangen. Sindsdien is er nauwelijks mee gereden en de olie ziet er nog brandschoon en als nieuw uit. Gezien de lange tijd dat het erin zit, zou je kunnen overwegen het toch te verversen. De Bridgestone Battlax BT090 banden zijn ook in perfecte nieuwstaat. Wel met een oude dotcode, maar de motor is altijd netjes opgeslagen. In een verwarmde garagebox, voor en achter op een paddockstand en met hoes er overheen. Ondanks de dotcode zijn de banden echt nog in perfecte nieuwstaat.
Op Roel z’n Youtubekanaal (NC35Race) zijn verschillende filmpjes van het afstellen te vinden. Kijk daar vooral eens hoe nauwkeurig hij de motoren onderhoudt en afstelt.
De motor is uiterlijk nog vrijwel origineel, hij heeft wel een paar technische upgrades gehad:
-Hell stalen remleidingen
-Wilbers binnenveren
-Spanningsregelaar met koelribben aan frame
-Chokehendel van NC22
-Laser demper met uitneembare dB-killer
-MRA ruitje
-Verstelbare rem- en koppelingshendel (originele erbij)
-Haakse ventielen
-Tankbeschermer
-DID kettingset
Binnenkort maak ik de motor schoon en dan volgen meer foto’s. Reacties graag per e-mail. De motor is te bekijken en proefrijden in Den Haag.
Groeten,
Locatie: Zuid-Holland - The Hague
Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 29 December
Advertentie id: 1552319
[ ]
89 bezoeken