De lekker vette power cruiser rolde in 1985 uit de fabriek, deed 69000 ml en moet wel even opnieuw opgestart worden: Hoewel de vorige eigenaar er niet lang geleden een nieuwe accu is heeft gezet (zei hij...) had ik de startkabels en start pilot er bij nodig om hem tot leven te wekken. Hij sloeg aan maar loopt niet mooi, typisch geval van carburateurs reinigen. Alles lijkt verder te werken, de remmen zitten niet vast, de banden zijn redelijk, maar een grote beurt lijkt me op zijn plaats, waarbij enig poets en polijstwerk niet uitgesloten kan worden. Maar dan heb je ook wat: een 1099 cc zware V-twin, 78 pk/6000 tpm en een groot koppel (=trekkracht) van 10 kg-m. bij 4000 tpm. Via een soepel schakelende 5-bak wordt het vermogen naar de onderhoudsvrije cardan getransporteerd. De zithoogte is slechts 75 cm, zodat iedereen gemakkelijk met beide voeten bij de grond kan komen. Hij loopt volgens fabrieksopgave dik 170 km/u, maar vooral het al vanaf weinig toeren beschikbare vermogen geeft dit model zijn heerlijke rijeigenschappen. Een puike fiets, maar, als gezegd, met wat werk. En de prijs? Veel minder dan een mooie brommer en maar iets meer dan een afgetrapte fiets. Met andere woorden, biedt maar...