INTACT GEL ACCU YTX20H-BS ONDERHOUDSVRIJ

119,95 EUR

intAct Bike-Power GEL
Afgetopte GEL-accu, elektrolytgelgebonden, gevuld en opgeladen, absoluut onderhoudsvrij

Breedte x diepte x hoogte = 87 x 175 x 154 mm
Koudestartstroom: 310 A (DIN)

Ons absolute topproduct in motoraccu's is de intAct Bike-Power Gel-serie.
Deze serie is speciaal ontwikkeld voor moderne motoren met diverse elektrische verbruikers en ABS.
Door de combinatie van de vliesscheiders en de vaste elektrolyt in gel wordt tot 30% meer vermogen bereikt in vergelijking met conventionele motoraccu's.
De accu's maken ook indruk met een zeer lage zelfontlading en een zeer hoge trillingsbestendigheid.

ALGEMENE KENMERKEN:
- Nog fietsbestendiger dan Bike-Power AGM en Bike-Power SLA van dezelfde doosmaat.
- Lage zelfontlading. Voor seizoensgebonden gebruik.
- Zeer hoge trillingsbestendigheid. Elektrolyt gebonden als een gel.
- 30% meer startvermogen dan een klassieke batterij van dezelfde doosgrootte. Voor motorfietsen met veel verbruikers ook ABS.
- Absoluut onderhoudsvrij. Verzegelde blokbatterij waarvoor bijvullen niet mogelijk en niet nodig is.
- Gevuld en geladen. Klaar voor direct gebruik.


INFORMATIE - over de behandeling en verzorging van hun batterij

Een batterij is slechts een energieopslag en de eventueel opgenomen energie moet hier onmiddellijk voor 100% naar worden teruggevoerd door de generator van het voertuig of extern door een lader, als de energiebalans door kortstondig gebruik of door over het algemeen weinig bedrijfstijden met langere standtijd fasen eerder negatief precipiteert.

Om een lange levensduur van de batterij te garanderen, moet u het volgende in acht nemen:
- Gebruik van de accu alleen voor het beoogde doel (startaccu's voor het starten en bedienen van een voertuig met verbrandingsmotor).
- Het oppervlak van de batterij moet schoon en droog worden gehouden, er mogen geen oliën of vloeistoffen op worden afgezet om de vorming van lekstromen te voorkomen die aanzienlijke zelfontlading kunnen veroorzaken.
- Controleer het batterijniveau, indien mogelijk, minstens elke 6 maanden en vul indien nodig bij met gezuiverd water (vul geen accuzuur bij).
- Bij veel waterverlies de werking van de laadregelaar door een specialist laten controleren. Met een optimale installatielocatie en normale vereisten, zal uw batterij weinig tot geen water verbruiken, maar deze factoren variëren sterk afhankelijk van het gebruik.

Als uw voertuig door het gebruik een negatieve energiebalans heeft (korte ritten - langere stilstand - zeer comfortabele uitrusting - start-stop-bedrijf), moet het laadniveau van de batterij regelmatig worden gecontroleerd (2 - 3 maanden) .

Om altijd voldoende startveiligheid te hebben en om beschadiging van de accu te voorkomen, dient deze altijd voor minimaal 75% opgeladen te worden. Dit kan worden bepaald met de nullastspanning of met een zuurlifter.
Rustspanning:
12,51 V - 12,57 V = 75% opgeladen
12,69 V - 12,75 V = 100% opgeladen

Zuurdichtheid:
1,25 kg/l = 75% geladen
1,28 kg/l = 100% geladen

Dit is het minimale laadniveau dat de batterij zou moeten hebben, ook als je toch met minder werkt, maar dit is altijd in verband met de duurzaamheid.

Optimaal zou 100% kosten zijn - voor 100% voordeel!

Aangezien de huidige generatie voertuigen een aanzienlijk hogere elektrische belasting van de batterij stelt, kan deze (vanwege uw uitgebreide comfort en elektronische uitrusting) zelfs bij nieuwere voertuigen snel tot een negatieve energiebalans komen. Wanneer de hoeveelheid opgewekte energie grotendeels nodig is voor het boordnet en de resterende hoeveelheid niet voldoende is om de accu volledig op te laden.

Voor voertuigen die alleen seizoensgebonden worden gebruikt (cabrio's, motorfietsen, tractoren, oogstvoertuigen, bouwmachines en bouwvoertuigen) moet hetzelfde worden nageleefd voor de batterij met betrekking tot het opladen zoals hierboven beschreven.

Controleer de lading (nullastspanning) van uw accu minstens om de 2 maanden en laad indien nodig op. Elke accu is onderhevig aan een zelfontlading door het constant lopende chemische proces, wat onvermijdelijk leidt tot een diepe ontlading van uw accu als dit niet gecompenseerd wordt door opladen. Als deze nog op het voertuig is aangesloten, kan de ontlading nog sneller zijn, omdat het voertuig mogelijk ook stand-bystroom verbruikt. Het is het beste om de batterij los te koppelen.

Diepe ontlading is geen garantie, maar wordt altijd door uzelf veroorzaakt en wordt meestal geassocieerd met het volledig uitvallen van de batterij.

De ideale temperatuur om een accu gedurende een standtijd op te slaan is 10 - 15 graden. Hogere temperaturen versnellen de zelfontlading en het verlies van water.

Eeuwig leven heeft de batterij echter niet - de capaciteit is op een gegeven moment opgebruikt.
Altijd volledig opgeladen + normale belasting = langzame capaciteitsvermindering.
Onvoldoende lading + hoge belasting = snelle capaciteitsvermindering.Websiteklik hier voor meer info en!

Locatie: Zuid-Holland - Honselersdijk

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 20 January
Advertentie id: 1270289
    [ ]     111 bezoeken