Het roetfilter is netjes gezegd een probleem voor iedere auto. Vroeg of laat zult u deze moeten vervangen omdat die verstopt zit.Een roetfilter vervangen kost al gauw tussen de 1300 en 2200 euro. Daarnaast neemt een roetfilter ook nog eens veel vermogen weg. Bij sommige turbo geblazen modellen tot wel 15pk en een 25Nm aan trekkracht wat het roetfilter tegenhoud. Ook zorgt het roetfilter voor een verhoogt dieselverbruik. Het roetfilter moet regelmatig geregenereerd worden ( schoongebrand worden). Regeneratie van het roetfilter kan alleen plaats vinden bij een temperatuur tussen de 500 en 600 graden. Om deze temperatuur te bereiken dient er een aanzienlijke hoeveelheid diesel in het roetfilter gespoten te worden. U kunt zich voorstellen dat dit een negatieve invloed heeft op het brandstofverbruik, Als ECU-Soft klaar is met
uw auto aan te passen is geen extra diesel nodig om de filter te regenereren en u hoeft nooit meer een roetfilter te monteren.
ECU-Soft heeft hier een simpele en zeer effectieve oplossing voor. We Maken het roetfilter leeg en schakelen deze softwarematiguit in het motormanagement. Als je alleen het filter zou verwijderen dan gaat de auto in noodloop. Het is dus echt essentieel dat wij deze in de software
uitschakelen. Zodoende gaan er geen error-lampjes branden op het dashboard, en wordt het regeneratie proces niet meer gestart.
Kosten voor het softwarematig wegschrijven van Roetfilter zijn voor auto's tussen de 399 euro en 599 euro, dit is inclusief demonteren en leegmaken dpf!
Voordelen verwijderen roetfilter ( DPF ? Diesel Partikel Filter )
-Nooit meer hoeven vervangen van het roetfilter ( soms
5 tot 6 keer nodig over de volledige levensduur van een auto )
-Meer tot veel meer vermogen (de turbo kan eerder zijn
druk opbouwen)
-Lager brandstofverbruik tot wel 25%
Nu krijgen wij vaak de vraag mag dit voor de keuring? Komt mijn auto nog door de keuring bij een roetmeting?
Ja u heeft geen problemen met de keuring, Bij moderne diesels word enkel gekeken in het EOBD- systeem of er een foutmelding staat met betrekking tot een roetfilter, deze zijn er niet omdat roetfilter niet meer aanwezig is in de aangepasten software. Ook bij een eventuele roetmeting hobbel je alsnog zo door de keuring aangezien de K waarde ligt op 1.5. Zonder filter blijft de uitstoot tussen 0,1 tot 0,3 ruim onder de grenswaarde dus. Modellen tot 2008 geld zelfs een waarde voor non turbo motoren van 2.5 en turbo motoren zelfs 3.0. Tot snel bij ECU-Soft en wij helpen u met uw roetfilter problemen.
Waarom zou u kiezen voor Ecu-soft :
Chiptuning is sinds 1999 mijn passie en werk
Meer dan 1000 echte ervaringen online:
Dealernetwerk in Nederland, Belgie en duitsland voor tuning en service ondersteuning:
File service voor bedrijven die zelf chiptuning willen verkopen (vraag naar de mogelijkheden, prijzen)
Prijs verhouding uniek ten opzichte van de concurrentie:
Professionele tuning op maat, aangepast op uw specifieke wensen
levenslange garantie op de geprogrammeerde software:
Standaard 50.000 kmmotorgarantie*:
Geen lange wachttijden, enkel op afspraak:
Ruim binnen de toleranties van de fabrikant:
Elimineren van het turbogat:
Duitse, Belgische, Nederlandstalig, Engels support
Hand geschreven programma's in eigen beheer ontworpen:
Lager brandstof verbruik:
Hogere topsnelheid:
Snellere acceleratie:
Eco tuning ook mogelijk:
Tuning binnen APK en TUV emissie eisen:
Onzichtbaar voor diagnose apparatuur bij uw dealer:
Gecertificeerd Europese:
Locatie: Limburg - Windraak
Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 20 December
Advertentie id: 143838
[ ]
194 bezoeken