Na bijna 6 jaar mag iemand gaan genieten van mijn compleet gerestaureerde Kawasaki KLX 650R omdat ik er tegenwoordig te weinig op rijd.
Ik heb deze motor gekocht als A2 motor, maar ik ben zo van de KLX gaan houden dat ik hem veel langer heb gehouden dan de 2 jaar van het A2 rijbewijs.
In de afgelopen 6 jaar heb ik letterlijk elk onderdeel vernieuwd en gereviseerd. Ondanks het bouwjaar 1994 is deze motor dus praktisch nieuw. Vorig jaar heb ik ook nog eens het topend gereviseerd zodat hij helemaal vers is voor de volgende eigenaar.
Hij staat met 9kW en 150kg op het kenteken, waardoor hij A2 legaal is. In de werkelijkheid heeft hij door een aangepaste cilinderkop en uitlaat 64pk (rollerbank uitdraai aanwezig) en is 125kg. Het is dus een speelse A2 motor die door zijn 651cc ook prima een stukje snelweg mee kan pakken!
Een (niet zo) korte samenvatting van wat "gerestaureerd" inhoudt in mijn ogen:
- Motor tot op de laatste bout uit elkaar geweest
- Frame, veer, beugels, stepjes, standaard, motorsteunen etc. 3 laags gepoedercoat
- Meeste bouten en moeren nieuw OEM Kawasaki
- Custom supermoto velgen met Talon CNC naven en RVS spaken
- Braking 320mm (Brembo) remschijf met Motomaster klauw en rvs remleidingen
- Nieuwe oversized radiateurs en nieuwe originele slangen.
- Carburateur revisie
- Custom HGS demper met zeldzame carbon tip
- Gemodificeerd zadel met nieuw overtrek
- Nieuwe lagers in de wielen, brug, prolink, balhoofd etc.
- Custom staart
- Volledig led verlichting
- Nieuwe kabelboom op maat, volledig met AMP SuperSeal connectors (waterdicht)
- Handmatige nokkenasketting spanner
- Custom RVS catch can
- Teveel nieuwe kleine dingen om op te noemen (denk aan ketting geleider, spatflap, CNC remkabel beugels, CNC tankdop, vork beschermers enz.)
Bij/na de topend revisie vorig jaar (5 draaiuren geleden) is er het volgende vervangen:
- Nieuwe zuiger, zuigerveren, klep dichtingen, koppakking, klepdeksel pakking en iridium bougie (allemaal origineel Kawasaki, behalve NGK bougie)
- Cilinderkop is gepoort
- Kleppen en klep zittingen geslepen
- Cilinder gehoond
- Nokkenas ketting vervangen
- Kleppen gesteld
- Luchtfilter vervangen
- Nieuwe Denicol Thumperlube olie en nieuw oliefilter (2 draaiuuren oud)
- Demper gevuld met Akoustafil
- Voorvork gereviseerd (keringen en geleider bussen)
Omdat de KLX in mijn bezit een asfaltprinces is geweest en geen korrel zand heeft gezien zijn de rest van de slijtage delen als remblokken, ketting, tandwielen, banden, handvatten van goede kwaliteit en in goede staat.
Ik heb meer dan 400 foto's van elk deel van de aanpassingen/reviesie.
Minpunten zijn minimaal, de achterrem blokken zouden over een seizoen of 2 vervangen mogen worden, handkappen zijn licht bekrast en de motor heeft geen snelheidsmeter (vorige is kapot getrild door 650cc aan pure koppel :p )
Het is een flink verhaal, maar mocht je nog vragen hebben kun je me uiteraard altijd een berichtje sturen via marktplaats of WhatsApp!
Uiteraard is testrijden mogelijk met volledige aankoopbedrag als borg.
Met vriendelijke groet
Locatie: Noord-Brabant - Schijndel
Toegevoegd op 17 uur geleden en vervalt op 27 December
Advertentie id: 1892914
[ ]
58 bezoeken