Klassieke Waterland 850 OK Cabrio met Boegschroef en Vetus
18.500 EUR
Fraaie klassieke Waterland 850 OK (open kuip) Cabrio met boegschroef, verwarming en Vetus diesel.
Deze mooie, klassieke en toch modern gelijnde Waterland 850 OK Cabrio is goed onderhouden en heeft met het open achterdek heerlijk veel buitenruimte om te genieten.
Dit puur Nederlandse product is in de vorige eeuw gebouwd door Jacht- en Scheepsbouwwerf Flevo te Kampen in een tijd dat men nog onverwoestbaar dik polyester boten bouwden.
De boot is voor zijn lengte (8,20m) aangenaam breed (3,20m) waardoor er veel binnenruimte is en je heerlijk ruim op het dek kunt zitten. En met een doorvaarhoogte van slechts 2,35m hoef je bij weinig bruggen te wachten.
Dit maakt de boot ideaal voor weekendjes weg of vakantie op het water. Langere trips van een paar weken door Nederland zijn zeer goed te doen dankzij de flinke binnenruimte aan boord.
De boot laat zich gemakkelijk besturen en heeft een korte draaicirkel. Met de boegschroef is manoeuvreren kinderspel, zelfs voor de minder ervaren schipper.
Indeling binnen:
In de punt van de boot bevindt zich een 2 x 1 persoons bed in V-vorm met twee dikke schuimmatrassen incl. frisse hoezen. Een halfhoge kast met veel ruimte voor kleding, voorraad of spelletjes verdeelt het slaapdeel deels van de rest van de boot. Aan stuurboord is een dinette voor vier personen met 2 banken en een houten tafelblad. De banken zijn voorzien van rug- en zitkussens. De dinette is eenvoudig te transformeren tot een 2 persoons bed (twijfelaar 120 x 190) met passend dekmatras.
Aan bakboord is het keukentje met RVS aanrechtblad voorzien van een 2-pits gasstel (gasfles in de bun), spoelbakje met kraan en afdruip vlak. Een bijna nieuwe Waeco koelkast met vriesvak maakt het keukentje compleet. De vloer en dinette zijn voorzien van een teak-look vloer. Tegenover de keuken is het toilet voorzien van een elektrisch closet (geen vuil-water tank), verlichting en opbergruimte voor toiletartikelen. Een luikje geeft toegang tot de technische installatie achter het stuurhuis. Via twee treden kom je op het achterdek.
Verder is er een dakraam, binnenverlichting, gordijnen rondom en is de boot af te sluiten met een luik met 2 sloten.
Indeling achterdek (open kuip):
Op het dek aan stuurboord bevindt zich de stuurconsole met sportief stuur, Morse schakelinrichting, Vetus motorpaneel, brandstof- en watermeter, voltmeter met usb aansluiting, radio en de bediening voor de boegschroef en ruitenwisser. Zowel staand als zittend heb je prima overzicht op het water. Het achterdek is voorzien van een teak-look vloer en is zelf lozend.
Achterop het dek is een 2 meter brede bank met kussens en een verwijderbaar houten tafeltje. Verder twee opbergluiken voor wat losse spullen. In één van de opbergluiken is de Webasto diesel kachel gemonteerd. Hiermee kan je al vroeg en ook nog laat in het seizoen toch nog comfortabel varen.
Via een trap kom je op het hardhouten zwemplateau met zwemtrap. De achterkuip heeft hoge zijkanten waardoor de ruimte extra veilig is voor kleine kinderen. De open kuip is voorzien van een vrij gemakkelijk opvouwbare grijze bootkap met ritsen en ramen. Hiermee kan er ook in de regen gevaren worden en geeft het beschutting tijdens de wat koelere avonden.
Indeling (voor)dek:
Op het voordek kan je heerlijk zonnen of zitten tegen de schuine ramen van het stuurhuis. De boot heeft goed toegankelijke gangboorden en diverse handgrepen voor een veilige loop. Voorop staat een aluminium railing. Voor en achter zijn aan beide kanten bolders en ook zijn er 2 handige middenbolders. In de punt zit een zelflozende ankerbun. Navigatieverlichting is aanwezig.
Motorruimte:
De motorruimte is bereikbaar via 2 grote luiken op het achterdek. De boot is voorzien van een onverwoestbare en prima onderhouden 32pk Vetus 4.14 dieselmotor met warmtewisselaar. Overbrenging op de schroef vindt plaats via een vaste vetgesmeerde as.
Onder de achterbank zitten een 80 liter kunststof dieseltank en een 100 liter drinkwatertank. Een geventileerde gasfleshouder met ruimte voor 2 x campingaz 907 zit buiten de boot uit het zicht in de bun.
Electra:
De boot heeft een walstroomaansluiting, een Victron omvormer (Atlas 12/800) en 2 accu’s. 1 normale startaccu en 1 grote 240Ah huishoudaccu.
Hiermee kan de elektrische apparatuur aan boord prima 5 dagen toe zonder bijladen via de walstroomaansluiting of de dynamo. Op diverse plaatsen zitten 220V stopcontacten voor bijv. het laden van mobieltjes, tablets of laptop.
Onderwaterschip:
In 2018 is het complete onderwaterschip geschuurd en voorzien van Primocon primer en 2x Cruiser Antifouling van International.