Originele Lambretta J100 (Cento) uit 1964 met de originele Nederlandse kentekenplaat. Het was mijn bedoeling om, na twee oude Vespa's, nu een Lambretta te restaureren. Ik vind er echter de tijd niet voor. De Lambretta is voor ca. 90% compleet. De onderdelen die er niet meer bij zijn, zijn nog allemaal nieuw of tweedehands te verkrijgen. Het frame is hard. Enig laswerk aan zijkappen en sparbord voor. De bevestiging van de achterdemper op het motorblok is afgebroken maar is er nog bij. Dit moet gelast worden of er kan gekozen worden voor een veer met demper ineen. Hier zijn ombouwdelen voor te krijgen. Het motorblok is los en heeft goede compressie. Het kenteken is op het moment geschoond. Ik heb dit eerder gehad met een Vespa maar met wat voorbereiding heb ik het originele kenteken weer bij het voertuig gekregen. Het chassisnummer is origineel en goed leesbaar. U kunt voor de zekerheid een vooronderzoek kunnen laten uitvoeren bij de RDW. De J100 of Cento was lange tijd niet het meest populaire type van Lambretta. Dat maakt dat die type nu behoorljk zeldzaam en uniek is. Er staan in Nederland, voor zover bekend, nog 9 op kenteken uit het jaar 1964. Restauratie van deze Lambretta kost tijd maar uiteindelijk heeft u wel iets unieks. Documentatie, reparatiehandleidingen, exploded views etc zijn ruimschoots te vinden op het.