Scheepsbouwer Jac. Linssen BV Maasbracht; Bouwjaar 1972
Lengte 8,80 m breedte 3.05m diepgang 0,85m
De romp is gebouwd uit 4 mm staalplaat met 3 mm opbouw. De gehele casco is met zware spanten versterkt. In de machinekamer is een zeer solide en dubbel versterkte motorfundatie gelast, hetgeen een trillingvrije en vrijwel geruisloze loop van de motor bevordert.
Op de dekken zijn RvS voor- een midden bolders. Op het voordek een golfbreker, waarop een flinke RvS preekstoel en op het achterdek een RvS reling met geïntegreerde zwemtrap, 2 draaibare davits alsmede een trimvlak, waardoor het schip nog beter beantwoordt aan de wensen van de hedendaagse watersporter. Op de dekken van kajuit en stuurhut zijn RvS handrelingen aangebracht, een RvS mastkoker, als ook RvS scepters in de gangboorden. Boven de midscheepse woonruimte is een groot dekluik, dat door de juiste constructie absoluut waterdicht is. In het voorschild van de kajuit bevinden zich met dezelfde constructie twee klapramen. In de wc en bij het gasstel zijn bovendien elk een verchroomde patrijspoort aangebracht. De ramen zijn bezet met 5 mm dik staalglas verwerkt in grijze rubberlijst. In de stuurhut zijn twee-in aluminium gezet- openslaande ramen aanwezig. Een flinke wierkoker boven de schroef maakt het mogelijk de schroef van binnenuit te bereiken en eventueel vuil te verwijderen. Het roer dat van flinke afmetingen is, is gelagerd in bronzen bussen en wordt met hydraulische overbrenging met het stuurrad bediend. Bovendien heeft het jacht een Vetus Boegschroef waardoor manoeuvreren een fluitje van een cent is.
In de kajuit zijn in totaal vier volwassen slaapplaatsen; twee in de voorpiek en twee in het middenruimte, waar de dinette in enkele minuten kan worden omgebouwd. Tegenover de dinette is een hangkast en een 2 m lange keukeninrichting met RvS aanrecht, een tweepits gasstel, een elektrisch werkende drinkwaterkraan en een grote kast voor keukengerei. Voorts is er een flinke kast voor glaswerk en serviesgoed. Verder nog grote bergruimte aanwezig in de voorpiek. Gasstel en koelkast zijn aangesloten op twee propaanflessen, welke flessen zich onder het achterdek in een geheel gescheiden en naar buiten geventileerde ruimte (beun) bevinden. Deze inrichting is volgens Rijnvaartvoorschrift. De gehele betimmering is in mahoniehout uitgevoerd en tussen plafonds, wanden en het staal is een isolerende laag aangebracht. Hierdoor is de bewoning erg aangenaam; geen condens, geen kilte en ook geen hitte. Het houtwerk is met blanke vernis afgewerkt. Onder de gangboorden in de openkuip zijn kasten met schuifdeuren voor het opbergen van gereedschap. Aan stuurboord in deze kast een flinke hand-lenspomp aanwezig. Benedendeks bevindt zich ook een elektrische Bilgepomp vanaf het dashboard te bedienen. Aan bakboord benedendeks bevindt zich een elektrische pomp met drukvat voor de drinkwaterkraan. Achter de kuip bevindt zich een grote bank. In de kuip is ook aanwezig een koelkast. Deze koelkast werkt op 12 volts, 220V als op gas.
De volledige elektrische installatie bestaat uit;
- Victron omvormer Atlas combi 12/1100/40
- 2x 12 volts accus van 120 Ah en 140Ah
- Stekkerdozen aan boord zowel 12 volt als 220 volt.
- De hierboven genoemde lens- en drinkwaterpompen.
- TL lampen boven tafel, aanrecht en in de voorpiek.
- Plafonniere in slaapruimte in voorpiek.
- Lampen in wc en stuurhut.
- Twee afzonderlijk te bedienen ruitenwissers.
- De voorgeschreven navigatieverlichting en geluidshoorn.
- Schijnwerper op kajuitdek.
- Sinds 2012 twee zonnepanelen op het dak van de stuurhut van elk 80 watt waardoor het jacht qua elektriciteitsvoorziening geheel self supporting is.
In de wc bevindt zich een onderwatercloset (handbediening). De drinkwater- en brandstoftanks zijn standaard 120 liter.
In het jacht is een volledige stoffering aanwezig; kussens, gordijnen en vloerbedekking. De stuurhut wordt aan drie zijden gesloten met de stoffen dekzeil, waarin drie doorkijk ruiten.
De motorische inrichting bestaat uit een 50 PK Peugeot-scheepsdiesel type indenor DTP-50. De motor is voorzien van een reductie-keerkoppeling en heeft een eenknops bediening.
Tot de vaarinventaris behoren verder;
Stootkussens, pikhaak, reddingsboei, puts, ankers (groot en klein), landvastlijnen, tafel, mast en vlaggestok, radio en twee boxen en een marifoon met antenne.
Deze werkelijke complete boot is uitermate geschikt op ruw water zoals de Grevelingen.
De bewoonbaarheid in ons klimaat is bijzonder goed door de volledige.
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 20 December
Advertentie id: 701209
[ ]
872 bezoeken