Mazda MX-5 Miata 1990 (1.8 Turbo)

9.750, EUR

Hierbij bied ik na xx jaar bezit mijn Mazda MX5 / Miata te koop aan. Ik rij er de laatste jaren veel te weinig mee en dat is zonde. De auto staat altijd netjes onder het carport aan de druppellader.

De auto is in de eerste +- vijf jaar behoorlijk onderhanden genomen. Het volgende is aan de auto gedaan:

- Dorpels links + rechts gelast (Voor de kenners: Gelast door 'Dorpeltje'). De auto is daarnaast tevens geheel (buitenzijde) gespoten.

- Softtop vervangen door stoffen softtop met glazen, verwarmde achterruit. *Let op: in bouwjaar 1990 zit de kabelboom voor de verwarming er niet in, maar deze heb ik er eventueel wel bij als je dit werkend wilt maken.

- Motor gemonteerd uit een 1.8NB 99/00. Deze is tevens voorzien van een TD04 turbo op een Sturovo spruitstuk. De gehele uitlaatljn is vervangen voor RVS. Tevens is de gehele distributie incl. waterpomp & koppeling vervangen.

- Voor de koeling van de turbo is een grotere geheel aluminium radiateur gemonteerd, met aanvullend nog een oliekoeler. In principe is de auto daarmee klaar voor circuitrijden.

- Megaquirt MS3 V3.0+ voor de aansturing van de motor/turbo. Er is tevens een boost lcontroller geplaatst.(Afgesteld door Dolf Tuning & Performance)

- Torsen differentieel gemonteerd.

- HRW wielen gemonteerd. Zelf vind ik dit optisch een van de gaafste upgrades. De auto smoelt hierdoor totaal anders.

- Remklauwen alle vier gereviseerd.

- RVS framerails gemonteerd. Hier is de auto stijver van geworden, maar ook raakt de originele bodem de grond niet meer bij nare drempels.

- veerpootbeugel, brace gordeltorens, brace wielophanging achterzijde

- Schroefset van MeisterR gemonteerd. Met deze Schroefset is de auto verlaagd, zonder in te leveren op comfort zoals bij de goedkope sets. De set is zowel in hoogte, als in hardheid instelbaar.

- Elektrische spiegels van 1.8 NA gemonteerd. * Let op: Bedieningsknop zit al wel in de auto, kabelboompjes liggen ook naar binnen, maar spiegels zijn nog niet aangesloten.

- Speakers bijgeplaatst in 'hoedenplank', speakers in deuren vervangen, radio vervangen. Hiermee is het geluid een stuk beter dan origineel. Daarnaast kan er ook muziek gedraaid worden vanaf USB, wat voor mij de voornaamste reden was om de radio te vervangen.

- Jass Performance radioframe met JVC autoradio, met boostmeter en AFR-meter

- Stoelen NBFL gemonteerd. De bestuurdersstoel heeft wat visuele schade. Deze is dus niet helemaal netjes.

Deurpanelen met teardrops en tweeters (niet aangesloten) gemonteerd uit een 1.8

- Smoked stadslichten gemonteerd

- GV style achterpaneel inclusief GV achterlichten gemonteerd. (Voor wie dit niet mooi vindt: Ik heb destijds bij het spuiten ook een Miata paneel mee laten spuiten, deze ligt nog netjes op de plank in de schuur)

- Vented headlightcover. Deze heb ik destijds bij het spuiten ook mee laten spuiten en ligt nog op de plank om eventueel gemonteerd te worden.

- Achterklep is voorzien van een ductail. Deze is destijds geplaatst door de spuiter en direct meegespoten met de rest van de auto.

- Achterbumper is vervangen door een Miatabumper zonder mistlichtgat.

- Auto staat (officieel) op de mooie kleine 18.2 kentekenplaten.

De auto rijdt fijn en is ontzettend snel.

Minpunten:
- Helaas heeft de achterste wielkast richting dorpel weer roestt aan de bestuurderszijde. Mijn advies is om dat gehele paneel te gaan vervangen. Destijds heeft 'Dorpeltje' deze zijde twee keer gedaan, maar helaas is de roest alsnog terug gekomen. Ik zou voor een vervangings paneel kiezen. Ik kan en wil dit eventueel ook regelen voor de koper tegen meerprijs.

- Helaas heb ik zelf ingestuurd vanaf een stoeprand de wielkast aan de voorste bestuurderszijde iets beschadigd. Deze kan wel gewoon hersteld worden, maar er zit wat spuitwerk aan. Ik kan en wil dit eventueel ook regelen voor koper tegen meerprijs.

Bovenstaande rararatiepunten heb ik prijs voor opgevraagd bij de Cabriohoeve en kosten ongeveer 1750 euro om te laten repareren. Alle tijd en ongemak die er mee gemoeid is, wil ik eventueel regelen, als de koper de meerprijs maar betaald en de auto heel netjes gaat verzorgen.

- De bestuurdersstoel heeft wat optische schade. (Reeds benoemd ook)

- De gemonteerde antenne is niet aangesloten. Er mist een conversiekabeltje, maar aangezien ik altijd USB luister(de) stoorde het mij niet.

Eventueel ben ik dus bereid, om voor de juiste koper het lassen en spuiten te regelen, tegen een meerprijs. Dan is de auto eigenlijk weer helemaal klaar. Er zijn vast nog upgrades, maar ook kleine verbeterpuntjes die niet genoteerd zijn in de advertentie. Ik heb met name de eerste circa vijf jaar heel veel plezier gehad aan deze auto en er altijd met liefde aan gesleuteld.

Daarna zijn de interesses anders komen te liggen en nu is de levensfase dusdanig veranderd, dat de Mazda weg mag. Hopelijk komt er een koper die ook minstens net zoveel plezier aan de auto gaat beleven, als dat ik in de eerste 5 jaar had.

Bieden mag, maar hou het netjes. In overleg is een heleboel mogelijk. De auto mag weg, maar hoeft niet weg. De wat langer aanwezige leden op de diverse fora kennen mij en mijn auto wel.

De genoemde vraagprijs is denk ik heel.

Locatie: Gelderland - Aalten

Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 19 December
Advertentie id: 2013311
    [ ]     75 bezoeken