Mitsubishi Lancer 2.0 Ralliart Sportback 4WD turbo

12.000, EUR

Dag geïnteresseerde,

Van de Lancer zijn in Nederland de normale en de Evo geleverd. In de ons omringende landen is ook de Ralliart geleverd. Hierin zitten de motor, de 4WD aandrijflijn en de aluminium motorkap van de Evo terwijl de rest van de onderdelen van de normale uitvoering is. De motor heeft wel een gewone turbo, waar de Evo een twin scroll turbo heeft. 241 versus 295 pk. Ombouwen kan maar dan moet de accu naar achteren. Chippen zou meer voor de hand liggen maar dat vond ik niet nodig met 0-100 in 6,4 seconden en een top van 240.

In de zomer van 2019 heb ik mijn oog op deze auto laten vallen. Samen met mijn petekind heb ik hem opgehaald in Zweden. Hij mocht mee op roadtrip ter ere van het behalen van zijn examen. Kilometerstand 103000. Bij 106000 is de distributieketting gebroken die bij 100000 vervangen had moeten worden. Er is toen een originele Evo 4B11T motor in gegaan die op dat moment 55000 km had gelopen. Ik heb toen meteen de distributieketting maar laten vervangen. Kilometerstand motor is dus 148.000.

Door de jaren heen is de koppeling vervangen toen de toerental-sensor in de versnellingsbak stuk ging, is het gerobotiseerde gedeelte van de koppeling gereviseerd, is de 4WD oliepomp vervangen en ook het uitlaatspruitstuk is vernieuwd.
Op een kapot ruitenwissersysteem na heb ik verder geen gekke dingen gehad. Wel heb ik 2x in de achteruit iets geraakt (ondanks het gepiep van de park-distance control) en heb ik ooit getracht om in de regen een vuilcontainer mee te leiden door het open raam. Dat ging niet zoals verwacht en daarom zitten er nu krasjes aan de bestuurderszijde. Verder zit er nog een zichtbaar gerepareerd sterretje in de voorruit en heb ik de CD speler nooit aan de gang gekregen.

De auto is goed. 1 liter olie bijvullen op 20000 km. Start meteen, schakelt heerlijk snel en de airco is koud. In januari heb ik er een puzzelrit mee gereden in Noorwegen en daar gaf hij geen krimp bij -22; daar is hij voor gemaakt! Mijn zusje is er vorige week nog mee in Italië geweest en ook daar heeft hij geen steek laten vallen.

Leuke dingen op deze auto:
-de sportknop waardoor de uitlaat kleine plofjes geeft en het schakelen heftiger gaat-verschillende rij-modi waarbij de veiligheids-assistent steeds meer toestaat
-nalopen: je kunt al naast de auto staan met je sleutel voordat de motor uit gaat
-spiegelverwarming die aan gaat wanneer de stoelverwarming of achterruitverwarming wordt ingeschakeld
-automatische ruitenwisser
-ook vanuit de kofferbak is de achterbank in delen neerklapbaar
-je kunt er zelfs in slapen want de voorstoel kan ook plat :-)
-de flippers achter het stuur draaien niet mee dus je grijpt nooit mis wanneer ineens handmatig wil schakelen. 

Waarom mag hij weg? Mijn andere auto is eindelijk gereed.

De prijs: er staan er 3 in Nederland te koop van 14 tot 20 duizend euro. Omdat de mijne flink wat er ervaring heeft en wat lakschade, vraag ik 12.000. De mijne is wel de enige oranje, een kleur die alleen leverbaar was op de Ralliart.

Ook ter overname: een set originele velgen met goede winterbanden (450 euro) en een gebruikte uitlaat die ik alvast gekocht had maar de oude bleek nog te lassen te zijn. (300)

Locatie: Gelderland - Ellecom

Toegevoegd op 2 uur geleden en vervalt op 14 September
Advertentie id: 2007969
    [ ]     28 bezoeken